چشم انتظاری کُشنده خانواده «پارسا»

۱۰۰ روز از چشم‌انتظاری خانواده پارسا می‌گذرد و هنوز از سرنوشت این کودک هشت ساله ناپدیدشده خبری نیست، همشاگردی ها نیز برای پیداشدنش دست به دعا شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، وقتی آفتاب تند تیرماه روی منطقه وانا می‌تابید و صدای خنده کودکان به گوش می‌رسید شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد در بعدازظهر یک روز خوب، حادثه‌ای تلخ رقم بخورد و انتظاری صدروزه را با خود در پی داشته باشد.

یازدهم تیرماه امسال بود؛ خانواده‌ای پس از گذراندن گردش پنج‌روزه خود از شمال کشور به تهران بازمی‌گشتند؛ حوالی عصر برای استراحت در منطقه وانا و در نزدیکی خروجی تونلی به همین نام و در محلی که به «نقش شاه» معروف است در کنار رودخانه خروشان هراز توقف می‌کنند اما پس از گذشت دقایقی متوجه ناپدید شدن پارسا پسر هشت‌ساله خود می‌شوند و امدادگران نزدیک‌ترین هلال‌احمر را در آن حوالی باخبر می‌سازند.

گروه اعزام‌شده با گشتن منطقه و رودخانه پس از سه روز گزارشی را مبنی بر سقوط پارسا در رودخانه هراز تنظیم می‌کند و به خانواده قندی اطمینان می‌دهد که پسرشان در رودخانه سقوط کرده است؛ فرضیه‌ای که خانواده پارسا آن را هنوز باور ندارد و معتقدند احتمال ربوده شدن فرزند وی نیز وجود دارد. حالا پس از گذشت صد روز از آن واقعه اثری از پارسا یافت نشد و سرنوشت این پسربچه تهرانی همچنان نامعلوم مانده است.

مسیر رودخانه را با چنگک ۵ متری گشته‌ام

پدر پارسا که صدای خش افتاده‌اش درد انتظار را در ذهن هر شنونده‌ای حک می‌کرد؛ به خبرنگار مهر می گوید: هر هفته برای پیدا کردن اثری از پارسا به منطقه می‌رفتم و نقاط زیادی از رودخانه را با ابزاری چنگک مانند به طول ۵ متر می‌گشتم حتی در این زمینه از افراد بومی که با منطقه آشنا بودند هم کمک گرفتم، از لانه حیوانات وحشی گرفته تا استخرهای پرورش ماهی و کارخانه‌های اطراف رودخانه همه را گشتم اما دریغ از یافتن اثری هرچند کوچک از پارسا.

پدر پارسا پسر هشت‌ساله‌ای که هنوز سرنوشت وی معلوم نیست بابیان اینکه همراه با همسرم چهل هفته را نذر کرده‌ایم که برای دعا و درخواست کمک به جمکران برویم بیان داشت: هر هفته سه‌شنبه‌ها به جمکران می‌رویم و دعا می‌کنیم، هنوز در دلمان باور نداریم که پسرمان زنده نباشد.

در روز حادثه تیشرت سبزرنگ به تن داشت

پدر پارسا خاطره‌های فرزند کوچکش را کنار هم می‌چیند و صورت شاد پسرش را به یاد می‌آورد، صدای پر بغض پدر پارسا رفته‌رفته گرفته‌تر می‌شدازاو خواستم تا به جزئیات رفتاری پارسا اشاره کند و او ادامه می‌دهد: این مسافرت شمال برای ما بهترین سفری بود که داشتیم و پارسا هم از این مسافرت خیلی راضی بود تا حدی که آرزو می‌کرد دوباره به شمال سفر کن

وی که یاد پسر گم‌شده‌اش خواب را از چشمان منتظر خانواده گرفته است؛ بیان داشت: ۳۱ خرداد تولد ۸ سالگی پارسا بود و چند روز بعد از تولدش این اتفاق افتاد برایش دوچرخه‌ای خریده بودم اما متأسفانه هنوز به آن رکاب نزده است و دست‌نخورده گوشه حیاط افتاده است.

مژدگانی ۵۰۰ میلیونی برای پیدا کردن پارسا

فاصله کم بین انتظار و ناامیدی اما پدر جوان پارسا را هنوز از پا نیانداخته است و او هنوز برای یافتن پسرش همه تلاشش را می‌کند و از گرو گذاشتن مادیات زندگی‌اش هم ترسی ندارد؛ محسن قندی در گفتگو با مهر از تعیین کردن مژدگانی برای پارسا خبر می‌دهد و می‌گوید: به توصیه افراد باتجربه در این‌گونه حوادث و برای پیدا کردن پسرم ۵۰۰ میلیون تومان مژدگانی را برای کسی که پسرم را پیدا کند در نظر گرفتیم و هر جا که توانستیم عکس و شماره تلفن خودم و منزلمان را پخش کردیم تا اگر کسی او را پیدا کرد با ما تماس بگیرد.

تداوم تلاش های هلال احمر برای پیداکردن پارسا

اما جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر آمل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید:پس از مفقود شدن و اعلام غرق شدن پارسا پسر هشت ساله در رودخانه هراز همکاران جمعیت هلال احمر به مدت 20 روز در رودخانه مشغول جستجو بودند اما نشانی از وی به دست نیامد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جسد این پسربچه پیدا نشده است اظهار داشت: همچنان پیگیر این مسئله هستیم.

انتظار، هرروز که از گم‌شدن پارسا می‌گذرد؛ به خانواده قندی سر می‌زند و هر ثانیه‌اش برای آنان به‌اندازه هزار سال و تلخ می‌گذرد. صد روز چشم‌به‌راهی هم هنوز نتوانسته سرنوشت نامعلوم و پر ابهام پارسا را روشن کند.

900/902

کد خبر: 846679

وب گردی

وب گردی