کلینتون:ترامپ آمریکا را  احمق و حقیر نشان داد

رقیب انتخاباتی ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سال 2016 می گوید : دونالد ترامپ با حرف هایش باعث نگرانی متحدان آمریکا شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه گاردین، هیلاری کلینتون، رقیب مغلوب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 با اشاره به اظهارات تهدید کننده ترامپ و گسترش تنش‌ها در شبه جزیره کره گفت: ما اکنون به سمت یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در آسیای شرقی حرکت می‌کنیم. در حال حاضر ژاپنی‌ها که نگران پرواز موشک‌ها از سمت کره شمالی هستند نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند.

کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت: دیپلماسی، جلوگیری از وقوع جنگ و ایجاد بازدارندگی اقداماتی بسیار دشوار است که به کندی پیش می‌رود.

وی در ادامه اظهاراتش از پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا باید از سمتش استعفا دهد خودداری کرد.

کلینتون در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: اصرار بر عدم پایبندی به توافق ،ما را احمق و حقیر نشان داده و توپ را در زمین بازی ایرانی‌ها می‌اندازد. این مساله نه تنها در این باره خوب نیست بلکه می‌تواند این پیام را به جهان بدهد که نمی‌توان بر روی حرف آمریکا حساب باز کرد.

کد خبر: 846704

وب گردی

وب گردی