اظهارات ضدبرجامی ترامپ و مواضع دولت ایالات متحده فرصتی برای ایجاد و تعمیق وحدت ملی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: اظهارات ضدبرجامی ترامپ و مواضع دولت ایالات متحده فرصتی برای ایجاد و تعمیق وحدت ملی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، محسن هاشمی در ابتدای سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران تصریح کرد: اظهارات ضدبرجامی ترامپ و مواضع دولت ایالات متحده را فرصتی برای ایجاد و تعمیق وحدت ملی می‌دانم.

وی در رابطه با مواضع ضدایرانی ترامپ گفت: معمولا روسای جمهور ایالات متحده از ایجاد بحران با یک کشور برای تحت الشعاع قرار دادن مشکلات داخلی استفاده می‌کنند اما در این مورد، اعتبار بین‌المللی وانجام تعهدات جمهوری اسلامی موجب شده است تا بیشترین انتقادات به مواضع ضدایرانی ترامپ اتخاذ شود و حتی در درون حزب جمهوریخواه هم این موضوع حمایت کافی نداشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تضعیف موضع بین‌المللی ایالات متحده در ایجاد چالش با جمهوری اسلامی ایران افزود: به همان اندازه که مواضع شتابزده و نسنجیده ترامپ برای آمریکا می‌تواند تهدید باشد برای ایران فرصت است و از این فرصت می‌توان برای تعمیق وحدت ملی و توسعه روابط بین‌المللی نظام استفاده کرد چرا که اکثر قریب به اتفاق کشورهای مهم دنیا در چالش ترامپ با ایران در طرف ما ایستاده‌اند.

هاشمی با مقایسه شرایط فعلی و 5 سال قبل در حوزه سیاست خارجی کشور ادامه داد: اکنون حکمت ابتکاری که از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای به هم زدن اجماع جهانی علیه ایران مشخص می‌شود، 5 سال قبل شاهد بودیم که حتی روسیه و چین نیز به قطعنامه‌های تحریم علیه ایران رأی مثبت می‌دادند و امروز شاهدیم روسیه، چین، اروپا و کانادا و کشورهای شرق آسیا در کنار سایر دولت‌ها از مواضع ایران در برابر زیاده‌خواهی و بی‌منطقی دولت آمریکا حمایت می‌کنند و کسانی که می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند اکنون خودشان منزوی شده‌اند.

وی ضمن تقدیر از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفت: همانطور که امام خمینی با ابتکار در عرصه سیاست خارجی در پایان جنگ توانست زمینه انزوا و محکومیت صدام را به عنوان متجاوز فراهم آورد، مقام معظم رهبری نیز با حمایت از مواضع رئیس‌جمهور و وزارت خارجه زمینه‌ساز شکست خوردن سناریوی انزوا و تحریم کشور را فراهم کردند و این توطئه را به بانیان آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بازگرداندند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان با دعوت جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها به پرهیز از دامن زدن به اختلافات افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که صدایی واحد از درون کشور شنیده شود و اکنون که ترامپ با اقدامی نسنجیده به ملت و تمدن ایرانی توهین کرده و عبارت مجعول در مورد خلیج همیشه فارس به کار برده است، حتی گروه‌های اپوزیسیونی که ذره‌ای عشق درون آنها باقی مانده است با ملت ایران یکصدا شده است پس بهتر است این فرصت بزرگ جهت تعمیق وحدت ملی و یکپارچگی در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی نظام سلطه جهانی را قدر بدانیم و از اقدامات مواضعی که بوی تفرقه و اختلاف از آن به مشام می‌رسد بپرهیزیم.

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به روز 23 مهرماه روز جهانی عصای سفید و نابینایان و کم بینایان اظهار کرد: انتظار می‌رود که شهرداری تهران اقدامات لازم را در اجرای قانون بهزیستی داشته باشند و بیش از پیش در این زمینه موارد موردنظر را پیگیری کنند.

وی همچنین در خصوص حکم تعلیق عضو زرتشتی شورای یزد گفت: امیدوارم در این فضای وحدت‌آفرین شاهد حکم رفع تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد باشیم.

701

کد خبر: 846707

وب گردی

وب گردی