درخواست استاندار خراسان جنوبی از مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مسئولین امر در استان باید راه اندازی بازارچه دائمی محصولات صنایع دستی استان را به عنوان ویترین محصولات صنایع دستی استان به عنوان یک اولویت مهم کاری مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی مروج الشریعه، با بیان اینکه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری باید به عنوان یک بسته کاری توامان مورد توجه قرار گیرند، افزود: تمامی خدمات مورد نیاز برای گردشگران از نیازهای اولیه تا امنیت وی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به بازار ۲۷ میلیونی زائرین در مشهد مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مسئولین و متولیان امر باید باارائه برنامه ای جامع ، راهبردی و مدون سهم استان خراسان جنوبی را از زائرینی که به مشهد مقدس مشرف می شوند را تعیین کرده و بر اساس همان برنامه سهم استان را جذب نمایند.

مقام عالی دولت در استان، توجه به صنعت بسته بندی در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: انواع و اقسام بسته بندی هدایا و سوغات محلی استان نیز به عنوان یک دستورکار مهم مورد توجه قرار گیرد تابتوان در راستای فروش و صادرات محصولات استانی نیز اقدامات جدی تری صورت داد.

وی معرفی مواریث ،جاذبه ها و نیز تولیدات استانی را از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه برشمرد و خاطر نشان ساخت: باید با ساخت کلیپ و فیلم های تبلیغاتی و ارتباط با سفارتخانه های مختلف در مرکز و از طریق مکاتبه با رایزنان اقتصادی این سفارتخانه ها میهمانان خارجی را برای حضور در استان دعوت نماییم.

استاندار خراسان جنوبی، راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این نمایشگاه ها باید در قالب زمانی مشخص بگونه ای برگزار گردد که در تمامی ایام سال شاهد برگزاری این نمایشگاه ها در شهرستان های استان به صورت دوره ای باشیم.

مروج الشریعه، به برگزاری دومین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان خراسان جنوبی در آذرماه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه یک ظرفیت فرهنگی و گردشگری بسیار مناسبی است که باید از این ظرفیت برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری گردد.

وی به موضوع حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی به عنوان یک نیاز مهم و زیرساختی برای جذب گردشگر در استان اشاره کرد و ادامه داد: باید باتشکیل یک کنسرسیوم و خرید هواپیما این مشکل را برای همیشه مرتفع نموده و از طریق جذب گردشگر و فعال سازی مراکز و دفاتر گردشگری ، رونق صنعت گردشگری در استان رادنبال کرد.

این گزارش حاکیست، ظهر امروز مدیرکل ومعاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با استاندار خراسان جنوبی دیدار کرده و مسائل ،مشکلات و درخواست های خود را با ایشان مطرح نمودند

902/900

کد خبر: 846746

وب گردی

وب گردی