ایران از همکاری های فنی حرفه ای و مهارتی با مجارستان استقبال می کند

سرپرست وزارت، علوم تحقیقات وفناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از افزایش همکاری های علمی با کشور مجارستان به ویژه در حوزه های فنی و حرفه ای و مهارتی استقبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید ضیاء هاشمی روز یکشنبه در دیدار با لازلو پالکوویچ، قائم مقام و معاون آموزشی وزیر منابع انسانی مجارستان اظهار داشت: امیدواریم اقداماتی که در راستای گسترش و تقویت همکارهای علمی بین المللی مابین دو کشور شروع شده، استمرار یافته و نتیجه بخش باشد.

وی افزود: همکاران دانشگاهی مان در حوزه های مختلف، سفرهایی به مجارستان داشته اند و ما نیز سعی خواهیم کرد به این همکاری ها ادامه داده و به نتیجه برسانیم.

هاشمی توضیح داد: دانشگاه یزد از طرف وزارت علوم ایران، مامور پیگیری همکاری با دانشگاه های مجارستان است و شخصا با اشتیاق تمام موضوع را ترغیب کرده و هر کاری که برای پیشرفت امور و اجرایی شدن توافقات لازم باشد را انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: دانشگاه های ایران می توانند میزبان جمعیت بیشتری از دانشجویان کشور مجارستان باشند و امیدواریم تحقق توافق های قبلی در راستای اعطای 100 بورسیه به دانشجویان دو کشور هرچه زودتر فراهم شود.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: همچنین ادامه فعالیت مراکز آموزش عالی زبان فارسی در مجارستان کمک شایانی به تداوم همکاری های فی مابین خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همکاری های دانشگاهی، تقویت کننده همکاری های دولتهاست و اساسا معتقدیم که دانشگاه ها باید پیشتاز حرکت دولتها باشند اما هم اکنون برخی دولتها مانع همکاری می شوند در حالیکه دانشگاه ها پیشگام همکاری هستند.

هاشمی افزود: دانشگاه ها کانون حضور دانشمندان هستند اما متاسفانه امروز در برخی کشورها، دانشگاه در دست افرادی است که بهره ای از علم نبرده اند.

وی در واکنش به سخنان توهین آمیز دو شب قبل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به ملت ایران، گفت: کشوری که بزرگ ترین اقتصاد دنیا را دارد رئیس جمهورش ادبیاتی به کار می برد که هرگز یک دانشگاهی به کار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم همکاران دانشگاهی ما آموزش های لازم را برای سیاستمداران این کشور انجام دهند.

سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: برای دانشگاهیان مجارستان به عنوان کشور دوست احترام زیادی قائلم و امیدواریم این سفر دستاوردها و برکات زیادی برای دو کشور داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این همکاری ها زمینه ای برای افزایش تعاملات با دیگر دانشگاه های اتحادیه اروپا باشد و مجارستان در تقویت این همکاری ها مشارکت کند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 846748

وب گردی

وب گردی