تامین استاد، کتاب و ابزارهای فرهنگی ایرانی و اسلامی در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان

بیستمین اجلاس دانشگاه‌های حاشیه خزر در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان آغاز و در حاشیه این اجلاس، دفتر فرهنگ ایران جهت آشنایی مردم و دانشجویان قزاقستان در این دانشگاه لا حضور مسئولین دانشگاه مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه مازندران، همزمان با افتتاح دفتر فرهنگ ایران در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان، تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه مازندران منعقد شد. بر اساس این تفاهم نامه همکاری، مقرر شد تا دانشگاه مازندران در جهت تقویت و توسعه زبان و فرهنگ فارسی در کشور قزاقستان، همکاری‌های لازم اعم از تامین استاد و کتاب و ابزارهای فرهنگی ایرانی و اسلامی و انجام تحقیقات اجتماعی و فرهنگی به کمک اعضا هیئت علمی مازندران و اعضا اتحادیه را با دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان انجام دهد.

بر اساس قول مساعد از سوی معاون دفتر روابط بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه نیز در راستای جذب اساتید و سایر امکانات، همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

بیستمین اجلاس دانشگاه‌های حاشیه خزر در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان آغاز و در حاشیه این اجلاس، دفتر فرهنگ ایران جهت آشنایی مردم و دانشجویان قزاقستان در این دانشگاه با همت دانشگاه مازندران و با حضور رئیس دانشگاه مازندران، معاون دفتر همکاری‌های بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران افتتاح شد.

سید خلاق میرنیا، رئیس دانشگاه مازندران در رابطه با دلایل افتتاح این مرکز گفت: دانشجویان و علاقه‌مندان فرهنگ و زبان فارسی می‌توانند با طی یک دوره آموزش توسط استادان زبان فارسی که از سوی دانشگاه مازندران تامین و اعزام می‌شوند، با ایران آشنا شوند.

رئیس دانشگاه مازندران افزود: قرار است این طرح در کشور داغستان که دوره زبان فارسی در آن برقرار است نیز توسط دانشگاه مازندران مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر: 846752

وب گردی

وب گردی