حتی اگر رییس جمهور هم در انتخابات فدراسیون ثبت نام کند رای نخواهد آورد/انتخابات فدراسیون تکواندو مهندسی شده است

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: انتخابات فدراسیون تکواندو مهندسی شده است. شما یک فدراسیون در ایران به من نشان دهید که در انتخابات آن رییسی کاندیدا بوده و انتخاب نشده باشد. مگر اینکه از قبل به او گفته باشند. حتی اگر آقای روحانی (رییس جمهور) هم در انتخابات فدراسیون تکواندو ثبت نام کند، رای نخواهد آورد.

به گزارش ایسکانیوز، ثبت نام از علاقمندان به حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو شنبه 15 مهرماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 26 مهرماه ادامه خواهد داشت. در طول هفته گذشته از مدعیان اصلی کسی ثبت نام نکرده است و به نظر می رسد این نفرات ثبت نام خود را به دو روز پایانی موکول کنند.

حسن ملکی، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز گفت: وزارت ورزش اگر انتخابات فدراسیون تکواندو را بردارد، سنگین تر است. اگر تعیین رییس فدراسیون تکواندو انتصابی باشد بهتر از این است که انتخابات برگزار شود ولی مهندسی شده باشد. این اتفاق فقط در فدراسیون تکواندو نمی افتد بلکه در تمام فدراسیون ها به همین شکل است. شما یک فدراسیون در ایران به من نشان دهید که در انتخابات آن رییسی کاندید بوده و انتخاب نشده. مگر اینکه از قبل به او گفته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال در فوتبال آقای کفاشیان اگر کاندید می شدند هیچکس به جز او نمی توانست انتخاب شود. در فدراسیون تکواندو هم اوضاع همینطور است. حتی اگر آقای روحانی (رییس جمهور) هم در انتخابات فدراسیون تکواندو ثبت نام کند، رای نخواهد آورد. این یک واقعیت است. تمام هیات های استان های مختلف با هماهنگی رییس فدراسیون سر کار می آیند. نمایندگان بازیکنان، داوران و مربیان را فدراسیون معرفی می کند. مگر امکان این وجود دارد که رییس فدراسیون کسانی را معرفی کند ولی به آنها بگوید به من رای ندهید؟ برگزاری این نوع انتخابات به هیچ وجه قشنگ نیست. اگر وزارت ورزش می خواهد به همین روش انتخابات را برگزار کند پیشنهاد من این است که یک سرپرست به مدت سه تا شش ماه تعیین کنند که در این مدت تغییراتی را ایجاد کند ولی خودش برای انتخابات کاندید نشود.

ملکی ادامه داد: نتایج به دست آمده در مسابقات اخیر گرندپری نیز ناامید کننده بوده و بعید است در گرندپری سوم که در لندن برگزار می شود تیم ملی کشورمان بتواند نتایج بهتری کسب کند. دلیل آن هم ضعف مدیریت ریاست فدراسیون است که نمی خواهد از جایگاه خود دست بکشد. متاسفانه مسئولین ورزشی کشور هم به فکر نیستند. تکواندو همیشه یک رشته المپیکی مدال آور بوده است اما دیدیم که در المپیک ریو ما موفق به کسب حتی یک مدال هم نشدیم. برای المپیک 2020 نیز تا اینجا اوضاع امیدوار کننده نبوده است و با توجه به نتایج بدست آمده در مسابقات گرندپری ما در المپیک به مشکل خواهیم خورد حتی ممکن است نتوانیم سهمیه المپیک را بدست آوریم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان گفت: دلیل پسرفت تکواندو کشورمان ضعف مدیریتی فدراسیون است و ریاست فدراسیون جوابگوی هیچکس نیست و به روش خود همچنان ادامه می دهد. در همین چند سال اخیر چندین تکواندوکار کشورمان دوپینگی از آب درآمدند که برای اولین بار یکی ار آنها از رده نونهالان بود! ما حتی ممکن است به همین دلیل از المپیک 2020 محروم شویم. اینها همه نشان دهنده ضعف مدیریت است. چرا وزارت ورزش برای اصلاح این وضعیت فکری نمی کند؟ چرا یک نفر باید 16 سال رییس فدراسیون باشد؟ حتی رییس جمهور یک کشور هم فقط 8 سال متوالی می تواند ریاست بکند. به این دلیل است که باید فردی جدید با تفکری جدید بر سر کار بیاید. اما در فدراسیون تکواندو کشور یک نفر با یک تفکر خاص ریاست را ار آن خود کرده که می گوید که همه کارها و همه افراد باید از کانال من رد بشوند و نمی خواهد از این جایگاه دست بکشد.

607

کد خبر: 846783

وب گردی

وب گردی