ظرفیت انتقال گاز ایستگاه فراشبند ۱۰ به روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت : با اجرای پروژه تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند ۱۰ در منطقه پنج عملیات انتقال گاز، قابلیت انتقال حداقل روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز از گلوگاه فراشبند که مهمترین و راهبردی‌ترین ایستگاه این منطقه است، میسر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، سعید توکلی، با اعلام این که پروژه تأسیسات تقویت فشار فراشبند ۱۰، روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه) با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این تاسیسات، نقشی بسزا در انتقال گاز از منابع تولید در جنوب کشور به مرکز و تقویت فشار گاز مصارف شمالی کشور (گاز خانگی، تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صادرات گاز) خواهد داشت.

او افزود: این ایستگاه که در کریدور خط ۲، ۳ و ۱۰ خطوط سراسری انتقال گاز قرار دارد، در یکی از مناطق بسیار راهبردی و مهم کشور قرار گرفته است و وظیفه انتقال گاز از جنوب کشور به شمال را برعهده دارد.

توکلی با اشاره به این که ظرفیت انتقال این ایستگاه هم‌اکنون به بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد، گفت: از آن‌جا که با افزایش تولید در فازهای پارس جنوبی، نیاز به خطوط انتقال گاز و ایستگاه های تقویت فشار بیشتری به منظور انتقال گاز از جنوب کشور به شمال آن وجود دارد، این پروژه توسعه‌ای به لحاظ اهمیت، نقشی بسزا در انجام این کار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: سرعت عمل در این پروژه نشان داد که می‌توانیم در کنار دیگر واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز، افزون بر رسالت اصلی شرکت انتقال، در اجرای پروژه‌ها هم به کمک صنعت انتقال کشور بیاییم.

شرکت انتقال گاز ایران بالغ بر ۳۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی، ۸۰ ایستگاه تقویت فشار و نزدیک به ۲۸۰ توربوکمپرسور تقویت فشار گاز را در کل کشور، بهره‌برداری و نگهداری می‌کند.

402

کد خبر: 846843

وب گردی

وب گردی