تحقق نظریه پلیس هوشمند از اولویت های جدی در ناجا

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه مجموعه آماد و پشتیبانی جزء کلیدی و اساسی ترین نقطه نیروی انتظامی است، گفت: ابتکار عمل و نوآوری در تحقق اهداف سازمانی نقش موثر دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار «ایوب سلیمانی» در آیین افتتاح و بهره برداری از تجهیزات و پروژه های آمادی با تبریک هفته نیروی انتظامی به آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا اظهار داشت: لازم می دانم سلام فرمانده محترم ناجا، خداقوت و اعلام رضایت ایشان را از عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا به شما ابلاغ کنم و باید تلاش کنیم موفقیت هایمان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبدیل ایده به عمل لازمه پیشبرد اهداف است افزود: تعریف اهداف جدید و مطابق با نیازمندی های سازمان و در حین حال توام با آینده نگری شرط موفقیت نیروی انتظامی است. بنابراین باید با اولویت بندی در موفقیت سازمانی نقش موثری ایفا کنیم.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه حرکت هدفمند، اولین گام در پیشبرد اهداف است تاکید کرد: باید در درک درستی از نقش و جایگاه خود داشته باشیم و متناسب با نقش ها، سازو کار متناسب با اهداف را تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: اگر یک پیوستار پیوسته بین رسالت، نقش و ماموریت های سازمانی ما تعریف و اجرایی کنیم کمتر دچار سردرگمی و عدم موفقیت می شویم.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: مجموعه آماد و پشتیبانی ناجا جزء کلیدی و اساسی ترین نقطه سازمان است و این مجموعه باید همواره پاسخگو و چابک باشد.

سردار سلیمانی یادآور شد: وجود تجهیزات و امکانات، صرفا به معنای تحرک سازمان نیست؛ نیروی انسانی، تفکر و عملگرایی کارکنان به معنای روشن بودن موتور متحرک سازمان است.

وی افزود: برای سیر تحول لازم است به کارایی، اثربخشی، بهره وری، کیفت گرایی و ... توجه کنیم اما آنچه که مهمتر از تمام این شاخص ها است نوآوری می باشد. در حقیقت تغییرات محیطی و نیازمندی های نوظهور نیاز به نوآوری و ابتکار عمل را روشن می کند.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به اهمیت نیازسنجی ها خاطرنشان کرد: پیش بینی نیازها باید قبل از هراقدامی صورت بگیرد چرا که کسانی که رویکرد آینده نگری را به درستی دنبال می کنند هرگز عقب نمی مانند و ما سازمانی هستیم که باید همواره حرکت در چند گام جلوتر از زمان، نیاز اساسی درآن باشد. نوآوری و آینده پژوهی در کنار شاخص های اشاره شده رکن موثر پیشرفت نیروی انتظامی است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز آماد و پشتیبانی ناجا نیازمند تحول و یا تشکیل قرارگاه تحول است البته اعلام این موضوع به معنای موفقیت این مجموعه نیست چرا که به تایید همگان معاونت آماد و پشتیبانی ناجا ؛ مجموعه ای موفق ، بالنده و پاسخگو است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: با وجود ظرفیت های فوق العاده خوبی که در این معاونت وجود دارد ، معاونت آماد و پشتیبانی ناجا می تواند پیشتاز جریان تحول در نیروی انتظامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اولویت نگری در سازمان یادآور شد: شایسته است اقداماتمان را بر اساس نیازها و اولویت ها تعریف و اجرایی کنیم، معاونت آماد و پشتیبانی باید با توسل به یک تیم متخصص و مجهز به دنبال نیازسنجی ، آسیب یابی و مساله یابی از رده ها باشد و سپس راه کار و راه حل ارائه دهد.

وی با توصیه به معاونان آماد و پشتیبانی سراسر کشور به تعامل برون سازمانی خاطرنشان کرد: تعاملات برون سازمانی لازمه پیشرفت برنامه ها است و باید دانش، تجربه، مهارت و ظرفیت خود را با کسانی که اهلیت دارند به اشتراک بگذاریم تا سهم مان از موفقیت ها افزایش یابد.

معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: معاونت آماد و پشتیبانی باید یک مجموعه چابک، پاسخگو و در عین حال دارای سلامت و عدالت سازمانی باشد که خوشبختانه این رویکرد در این معاونت وجود دارد.

عضو هیات رئیسه نیروی انتظامی در ادامه تحقق نظریه پلیس هوشمند را از اولویت های جدی در ناجا برشمرد و گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای تحقق این اولویت مهم بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات به روز و فن آوری های نوین نیاز غیر قابل انکار در نیروی انتظامی است. همچنین تسلط بر دانش و تجهیزات مدرن یکی از مقدمات تحقق نظریه پلیس هوشمند است.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار سلیمانی معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ، سردار محمدی معاون آماد و پشتیبانی ناجا اقدامات این معاونت را طی یک سال گذشته تشریح کرد.

پایگاه خبری ناجا

705

کد خبر: 846858

وب گردی

وب گردی