آخرین وضعیت پرداخت پول نفت ایران توسط هند

وزیر دارایی هند گفت: اکثر مسائل باقیمانده در مورد تجارت با ایران به ویژه در زمینه پرداخت پول نفت این کشور حل و فصل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری هندو بیزنس لاین، آرون جایتلی، وزیر دارایی هند گفت، اکثر مسائل باقیمانده با ایران به ویژه در زمینه پرداخت پول نفت این کشور حل و فصل شده است.

جایتلی که برای سفری یک هفته ای جهت شرکت در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به آمریکا سفر کرده است، این اظهارات را بعد از دیدار با مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد ایران بیان کرد.

او به خبرنگاران گفت: «چند موضوع باقیمانده با ایران به ویژه در زمینه پرداخت پول نفت این کشور وجود داشت. اکثر آنها حل و فصل شده است.»

هند بعد از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و در میان معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم ها خرید نفت از تهران را ادامه داد. جایتلی افزود، هند دارای روابط بسیار پایداری با ایران است.

او گفت: «ایران برای ما خیلی استراتژیک است، زیرا (توسعه) بندر چابهار نه تنها به نفع ایران است، بلکه به سود افغانستان نیز خواهد بود.»

در می 2016، موافقتنامه توسعه بندر چابهار بین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و نارندرا مودی، نخست وزیر هند به امضا رسید. به موجب این موافقتنامه، هند موظف است دو لنگرگاه بندر چابهار را با سرمایه گذاری 85.21 میلیون دلاری و هزینه های درآمدی سالانه 22.95 میلیون دلاری تجهیز و به مدت 10 سال اداره نماید.

مالکیت این تجهیزات بعد از اتمام مدت اجاره 10 ساله یا مدت تمدید شده، به طرف ایرانی منتقل خواهد شد.

به گفته سوبهاش چاندرا گارگ دبیر امور اقتصادی دولت هند، وزیر اقتصاد ایران در این دیدار موضوع سیاست جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران را مطرح نکرد. گارگ افزود: «ما بیشتر روی چابهار، موافقتنامه سه جانبه و سرعت بخشیدن به کارها صحبت کردیم.»

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 846876

وب گردی

وب گردی