درخواست کودکان نابینا از شورا شهر و شهرداری یزد چه بود؟

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به دیدار دانش آموزان کم بینا و نابینا با اعضای شورای شهر و شهرداری یزد گفت: درخواست دانش آموزان نابینا از ما سفر به مشهد بود که این درخواست در دست بررسی شورای شهر و شهرداری است.

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی عصای سفید شهرداری یزد دانش آموزان را در پارک جمع کرده بودند تا این دانش آموزان نابینا و کم بینا با استفاده از امکانات پارک روز شادی را بگذرانند.

وی در رابطه درخواست دانش آموزان از شورای شهر و شهرداری گفت: درخواست دانش آموزان و معلمان که عمدتا نابینا و کم بینا بودند از شورای شهر و شهرداری مبنی بر آن بود تا فضای شادی را در داخل مدرسه برایشان فراهم کنیم.

سفید افزود: شهردار به این دانش آموزان قول داد تا فضای ورزشی و شادی با استفاده از وسایل ورزشی، توپ، وسایل رنگ آمیزی فراهم می کند.

رئیس شورای یزد ادامه داد: اعضای سازمان پارک ها در این دیدار حضور داشتند قول دادند تا برای این دانش آموزان شرایط درختکاری را فراهم کنند.

سفید ادامه داد: درخواست دیگر دانش آموزان سفر به مشهد بود که این درخواست در دست بررسی شورای شهر و شهرداری است.

وی همچنین با اشاره به این که مجارستان و یزد خواهرخوانده هستند، تصریح کرد: امروز نفر دوم سفارت مجارستان، رئیس دانشگاه مجارستان و شهردار یاسبرین در یزد حضور داشتند زیرا یزد و مجارستان خواهرخواندگی دارند.

رئیس شورای یزد در پایان گفت: خیابانی در یزد به نام یاسبرین نام گذاری شد.

به گزارش ایسکانیوز، ۱۵ اﮐﺘﺒﺮ یا ۲۳ مهر روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ، از ﺳﺎل ۱۹۶۴ ﮐﻪ اﯾﻦ روز ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺑﻬﺎﻧﻪ ای ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺪاﺷﺖ دﺳﺘﺎوردﻫﺎی اﻓﺮاد ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﺪ.

901/900

کد خبر: 846930

وب گردی

وب گردی