تاکسی بی سیم به سبک جدید در یاسوج

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به موضوع تاکسی بی‌سیم‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: دیده می‌شود که مشتری از تاکسی‌ بی سیم بانوان درخواست راننده زن می‌کند، متأسفانه آقایان را می‌فرستند، که این اقدام نا پسند در شهر یاسوج در حال افزایش است.

به گزارش ایسکانیوز، پنجمین نشست شورای ترافیک امروز به ریاست معاون امور عمرانی استانداری با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی و سرپرست شهرداران استان برگزار شد.

دراین نشست مصوبات شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی و باشت بررسی شد، که موضوع کیوسک‌های ایجاده شده در سطح پیاده‌روهای شهر یاسوج مهمترین بحث جلسه بود.

حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست، اظهار کرد: ۷۰ درصد آمار تلفات در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به تصادفات درون‌شهری است.

کاظمی بابیان اینکه مرگ عابرین پیاده به عدم رعایت حقوق شهروندی بر می‌گردد، اظهار کرد: پیاده‌روها برای عابرین پیاده است نه اینکه با سد معبر در پیاده‌روها، عابر پیاده مجبور باشد در خیابان‌ها آمد و رفت کنند و تصادف و اتفاقات ناشی بعد از آن را به وجود بیاورند.

کاظمی با اشاره به احداث کیوسک‌هایی از میدان جهاد تا میدان هفت‌تیر شهر یاسوج، بیان کرد: این کیوسک‌ها پیاده‌روها را اشغال کرده‌اند، و در حالی‌ که دستگاه‌های اجرایی متولی کاهش ترافیک در شهر هستند، اما مسوولان با دادن مجوزهای ناصحیح برای راه‌اندازی کیوسک‌ها سبب افزایش ترافیک در شهر یاسوج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم در شهر یاسوج کیوسک‌هایی شب‌ها و به‌ طور ناگهانی ایجاد می‌شوند،گفت: باید این مسائل را در جلسات شورای ترافیک شفاف کنیم، که چه کسانی کیوسک‌هایی پشت این افراد هستند که در شب به‌صورت ناگهانی این کیوسک‌ها را بدون داشتن مجوز قانونی بنا می‌نهند.

کاظمی اظهار کرد: ایجاد بانک شهر در مقابل شهرداری سد معبری است برای شهروندان که می‌خواهند از این پیاده‌رو استفاده کنند.

وی گریزی به وانت‌بارهای سیار در سطح شهر زد و گفت: این وانت‌ بارها با ترفندهای غیرقانونی در سطح شهر دست‌فروشی می‌کنند، که به اعتقاد بنده تا وقتی‌که مسئولان استانی به وظایف خود عمل نکنند، معضلات شهر یاسوج پابرجا است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: شهرداری یاسوج با مصوبات غیر کارشناسی و خلاف قانون حق‌وحقوقی را برای این وانت‌بارهای سیار ایجاد کرده است و این در حالی است که دوره گر هیچ حقوقی در مقررات و قوانین صنوف ندارند.

وی بابیان اینکه تجمع وانت‌بارهای سیار در ورودی‌های اصفهان و شیراز، چهره شهر یاسوج را زشت کرده‌اند، گفت: این وانت‌بارها پلاک‌های خودروی خود را مخدوش می‌کنند، که این عمل خود در قانون جرم است، و همچنین میوه‌های این دست‌فروشان غیربهداشتی است، که ضروری است مراکز بهداشت و درمان برای سلامت عمومی مردم با این افراد برخوردهای لازم را داشته باشد.

کاظمی هم به موضوع تاکسی بی‌سیم‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: دیده می‌شود که مشتری از تاکسی‌ بی سیم بانوان درخواست راننده زن می‌کند، متأسفانه آقایان را می‌فرستند، که این اقدام نا پسند در شهر یاسوج در حال افزایش است.

900

کد خبر: 846950

وب گردی

وب گردی