سعید خال: یکی از مسائل مغفول جامعه مطبوعات، تشکل های صنفی است

استاد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه یکی از مسائل مغفول  جامعه مطبوعات تشکل های صنفی است، گفت: نمایشگاه مطبوعات می تواند در شکل گیری تشکل های صنفی روزنامه نگاران مفید باشد.

دکتر سعید خال در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره لزوم برپایی نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات در طی سال های اخیر مدنظر وزارت ارشاد بوده اما آنچه مهم است کیفیت برگزاری آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مغفول جامعه مطبوعات تشکل های صنفی است، اظهار کرد: تشکل های صنفی در مطبوعات ایران به اندازه هنر، سینما، تئاتر، شکل نگرفته است و یکی از مواردی که می تواند مشکلات مطبوعات را حل کند این است که تشکل های مطبوعاتی مانند انجمن روزنامه نگاران، انجمن عکاسان، انجمن خبرنویسان شکل بگیرد.

خال ادامه داد: ایجاد تشکل های صنفی برای روزنامه نگاران در وهله اول باعث اتحاد و ایجاد راهکار در جهت حذف مشکلاتشان اهالی رسانه است و در حقیقت با ارتقای کیفی نمایشگاه مطبوعات جایگاه خوبی برای تبادل اندیشه و شکل گیری صنف روزنامه نگاران فراهم می شود زیرا مشکلات اهالی رسانه باید به دست خودشان رفع شود.

این فعال رسانه ای در مقایسه نمایشگاه مطبوعات کشورمان با سایر نمایشگاه ها بیان کرد: در مطبوعات جهان، روزنامه نگاران به روزنامه ها اعتبار می بخشند ولی در کشور ما این روزنامه ها و آرم خبرگزاری ها هستند که به خبرنگاران اعتبار می دهند و این تاسف بار است.

این روزنامه‌نگار، مدرس دانشگاه، گفت: گاهی اوقات نام یک نویسنده برتر و یک روزنامه نگار شایسته می تواند در تیراژ یک نشریه تاثیرگذار باشند ولی در کشور ما آرم مطبوعات و رسانه ها به روزنامه نگاران اعتبار می بخشند و راهکارش فعال شدن انجمن های صنفی و تخصصی است.

خال افزود: با این کار روزنامه نگاران با حقوقشان آشنا می شوند و افراد با رشد در زمینه مطبوعات می تواند به یک نشریه اعتبار ببخشند نه اینکه اعتبارش را از یک نشریه بگیرد.

502

کد خبر: 846972

وب گردی

وب گردی