پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به شهرداری اهواز واگذار شود

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: از استاندار خوزستان درخواست داریم که اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به شهرداری اهواز واگذار کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد علیپور امروز در نخستین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی ( باغ موزه دفاع مقدس خوزستان) اظهار داشت: نقش، فرهنگ و ثمرات دفاع مقدس در کشور شور ایجاد کرده و بی‌بدیل است و تمامی استان‌ها به شکلی با این موضوع در حال بهره‌برداری هستند.

وی گفت: در استان‌ها فضا‌های تعریف شده که مردم استان‌ها بتوانند با ایثارگری، شجاعت، دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌ها آشنا و پیروزی در برابر قدرت جهانی را برای تمام مردم به ودیعه بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به این‌که استان مدعی پایتخت هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: خوزستان بیشترین نقش و ارتباط با دفاع مقدس را داشته است.

علیپور با بیان این‌که طی ۳ سال گذشته تلاش شد تا نقش بی‌بدیل خوزستان در محیطی همانند باغ موزه دفاع مقدس جمع‌آوری شود، عنوان کرد: کل استان خوزستان می‌تواند موزه جنگ تحمیلی قرار گیرد.

وی ادامه داد: لازم است اکثر اقدامات شهر‌های اشغال شده در یک محل متمرکز شود که می‌بایست تمامی مسئولان استان خوزستان همراهی و تلاش مضاعف در این زمینه داشته باشند؛ زمین و مشاور انتخاب و طراح و معمار این پروژه در حال اتمام است.

اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس به شهرداری واگذار شود

همچنین سردار احمد خادم سیدالشهدا اظهار داشت: نزدیک به ده سال پس از برگزاری کنگره شهدای استان خوزستان که در سطح کشور بی‌نظیر بود گذشت، ولی تا کنون نتوانسته‌ایم باغ موزه دفاع مقدس را احداث و بهره‌برداری برسانیم.

وی عنوان کرد: از استاندار خوزستان درخواست داریم که اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به شهرداری اهواز واگذار کند.

فرمانده قراراگاه کربلا گفت: از شورای شهر اهواز برای مجوز درخواست داده شود و ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز برای آغاز باغ موزه همکاری و کمک داشته باشند تا پروژه تکمیل شود.

باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار از اراضی پارک شهروند تعیین شده که در آن هشت عنصر مهم و حیاتی وجود دارد.

این عناصر شمال برج مینو با رویکرد شبیه‌سازی از دکل‌های دیده‌بانی، محل مراسمات، ساختمان اصلی موزه به شکل هندسه‌وار، ساختمان خدمات و شبیه‌سازی از هور، میدان مشق، ساختمان جانبی و نمازخانه است.

901

کد خبر: 847017

وب گردی

وب گردی