4 دهه برگزاری نماز جمعه در خلخال نشان از شان فرهنگی ومذهبی مردم است

امام جمعه خلخال گفت: 4 دهه برگزاری نماز جمعه در خلخال نشان از جایگاه فرهنگی و مذهبی مردم است

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام امیر رشتبری صبح امروز در جلسه اعضای ستاد نماز جمعه خلخال با اشاره به قدمت برگزاری نماز جمعه شهرستان خلخال همزمان با سراسر کشور در شهرستان خلخال اظهار کرد: 4 دهه برگزاری نماز جمعه در خلخال نشان از جایگاه فرهنگی ومذهبی مردم خلخال است.

وی افزود: حمایت اعضای ستاد نماز جمعه و مردم شهرستان خلخال از برگزاری پرمنزلت نماز جمعه در راستای تعمیق ارزش‌های اعتقادی وعبادی و سیاسی بوده و نماز جمعه یک ظرفیت آماده برای بیان ارزش‌های اعتقادی‌، سیاسی ودینی جامعه است و جوانان خواهر و برادر پای ثابت این سنگر عبادی و سیاسی هستند.

امام جمعه خلخال با اشاره به نبود ساختمان دفتر و منزل امام جمعه شهرستان خلخال گفت: با پیگیری‌های شش ساله امر زمین محقق شده و انتظار می‌رود مسؤولان شهرستان خلخال بانگاه به قدمت برگزاری این نماز عبادی سیاسی در شهرستان خلخال در امر اختصاص بودجه برای شروع کار ساخت دفتر و ساختمان امام جمعه در شهرستان خلخال عنایت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام رشتبری ‏تصریح کرد: زحمات انجام شده اعضای در ستاد نماز جمعه به خاطر خداوند و اعتلای فرهنگ نماز بوده و ریالی به این اعضا پرداخت نشده و هیچ دستمزی نیز ندارند و مخلصانه در کنار امام جمعه و سایر اعضا فعالیت می‌کنند.

وی از جوانان عضو ستاد نماز جمعه نیز خواست تا در کنار خبرنگاران وسایر اعضا ستاد در تقویت امور تبلیغی و فرهنگی بحث اعتقادی نماز فعال باشند.

امام جمعه خلخال گفت: اگر از فرصت سنگر نماز جمعه درهمراهی با مردم و بیان مسائل با همراهی اعضای ستاد نماز جمعه استفاده شود این سنگر اهرمی برای سرکوبی دشمنان و تعالی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فرموده ائمه اطهار و ولایت امر مسلمین بر برپایی فریضه نماز جمعه گفت: در 4 دهه گذشته ائمه جمعه و اعضای ستاد فعالیت شایسته‌ای را داشته که نیازمند ادامه همراهی با ستاد نماز جمعه است.

سید احمد معصومی، رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان خلخال نیز در سخنانی از تدوین تقویم اجرایی برای ستاد نماز جمعه و پیگیری امورات ساخت دفتر و منزل ائمه جمعه خلخال خبرداد و افزود: در جهت پربار نمودن فعالیت‌های ارزشمند ستاد نماز جمعه و اقامه نماز پرشان نماز جمعه معاونت‌های فرهنگی واجتماعی‌، پشتیبانی و معاونت خواهران و جوانان در این ستاد تشکیل و انجام وظیفه خواهند نمود.

902/900

کد خبر: 847063

وب گردی

وب گردی