ارتقای توسعه اقتصادی دیجیتال و فرصت های سرمایه گذاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صدد هستیم تا از طریق پنل ها بحث توسعه اقتصادی دیجیتال و فرصت های سرمایه گذاری را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی گفت: امیدوار هستیم تا در این نمایشگاه شاهد یک همگرایی برای مخابرات و رسیدن به اهداف برای توسعه باشیم.
او افزود: در این نمایشگاه ۲۲۵ شرکت داخلی و نیز۱۰۲ شرکت خارجی حضور دارند که این امر فرصت خوبی را جهت تعامل بیشتر برای شرکت های داخلی فراهم خواهد کرد.
جهرمی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی هایی صورت گرفته در هر روز نمایشگاه شاهد یک پنل تخصصی با ۳ موضوع خواهیم بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پنل امروز با حضور رئیس بانک مرکزی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای وزارت ارتباطات تشریح خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا از طریق پنل ها بحث توسعه اقتصادی دیجیتال و فرصت های سرمایه گذاری را ارتقا دهیم.

به گفته جهرمی، پنل فردا در راستای برنامه ششم توسعه است که برعهده وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی برای ما بسیار قابل اهمیت است که در این خصوص برنامه هایی برای تولید داخلی تبیین شده است که در روز سوم نمایشگاه در این خصوص بحث خواهیم کرد.
او بیان کرد: در این جلسات مباحث زیادی مورد بحث قرار می گیرد که طی ۱ سال آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.
جهرمی ادامه داد: بنا بر تحلیل ما جذب بازار ۵ درصدی در حوزه صنعت مخابرات وجود دارد که حجم موجود از بازار را افزایش می دهند، بنا بر تحلیل صورت گرفته، این حجم از بازار باید افزایش یابد که با اتخاذ سیاست گذاری ها شاهد افزایش این حجم خواهیم بود.
او گفت: از کمیسیون تنظیم مقررات درخواست مکالمات آزاد بین المللی و فعال شدن ارتباط بین المللی توسط اپراتورها را داشتیم که به طور قطع این امر به بهبود کیفیت ارتباط بین المللی و مقابله با قاچاق کمک خواهد کرد.

ادامه دارد
403

کد خبر: 847091

وب گردی

وب گردی