حرفهای ترامپ نیاز به پاسخ ندارد

یک عضو هیئت رییسه مجلس نهم گفت: با وجود آنکه حرف‌های ترامپ قابل اعتنا نیست، ولی از بابت اینکه باید در تاریخ بماند، بلافاصله بعد از سخنرانی او صحبت‌های رئیس جمهوری ایران کار بسیار خوبی بود؛ بویژه آنکه با فاصله بسیار کمی صحبت‌های منطقی و مستندی را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا، در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ و همچنین پاسخ قاطع ریاست جمهوری ایران به آن اظهار کرد: اظهارات ترامپ درباره ایران همانی بود که از او انتظار می‌رفت. او آدمی است که تعادل ندارد، طی چند ماه ریاست جمهوری‌اش این عدم تعادل را به دنیا نشان داده است. خود مسولین آمریکا هم به این جمع بندی رسیده‌اند که ترامپ آدم نامتعادلی ‌است که حرف‌هایش حساب و کتاب ندارد.

وی ادامه داد: مواضع طرح شده از سوی او درباره ایران جدید نبود، پیش از این‌ها هم گفته شده بود که نظر او چنین است؛ در مقابل کارشناسان آمریکایی و بین‌المللی هم همواره می گفتند که بحث خروج از برجام و موضوعاتی که مبنای عقلی ندارد به نفع منافع ملی آمریکا نیست و ترامپ بی جهت بر آن تاکید دارد.

این نماینده سابق مجلس گفت: پرداختن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح نام معجول خلیج عربی و موضوعات دیگری که به تاریخ و تمدن ایران باز می گردد، حرفهای بی مبنا و بی اساسی است که نشان دهنده عدم تعادل ترامپ و بی منطقی‌هایش است. این صحبت ها غیر منطقی بر اساس اثر پذیری از فشارهای بیرونی مثل عربستان و پول هایی که از آن‌ها گرفته، است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر درگیری‌های داخل دولت آمریکا، تعدد معرفی مقامات کاخ سفید و بعد استعفا یآن‌ها نشان دهنده عدم توانایی ریاست و مشکلات روحی و روانی ترامپ است؛ بنابر این باید گفت حرف‌های او برای ما جدید نبود و اگر حرف جدیدی می زد شاید تعحب می کردیم.

سبحانی نیا همچنین گفت: از سوی دیگر صحبت‌هایی که درباره سپاه پاسداران گفته هم تاثیر گرفته از پولهایی است که در منطقه گرفته و همواره نظر استعمارگران در تاریخ هم همین بوده است.

وی با بیان اینکه "حرفهای ترامپ نیاز به پاسخ ندارد " تصریح کرد: با وجود آنکه حرف‌های ترامپ قابل اعتنا نیست، ولی از بابت اینکه باید در تاریخ بماند، بلافاصله بعد از سخنرانی او صحبت‌های رئیس جمهوری ایران کار بسیار خوبی بود؛ بویژه آنکه با فاصله بسیار کمی صحبت‌های منطقی و مستندی را مطرح کردند.

این فعال سیاسی با اشاره به محور سخنرانی رئیس جمهور گفت: روحانی از جنایات گذشته آمریکایی‌ها مثل حمله به هواپیمای مسافربری و حضور آمریکا در سوریه و یمن یاد کرد. او همچنین به عدم آگاهی ترامپ درباره تاریخ، جغرافیا و تناقض گویی‌هایش هم اشاره کرد. از جمله به نوشته محل کشته شدن سنگ قبر سربازان آمریکایی حاضر در خلیج فارس یا نوشته روی مدال‌هایی که به سربازان خود می دادند اشاره کرد.

وی سپس تصریح کرد: تاکید روحانی بر اقدامات جنایتکارانه آمریکا و اشاره به این موضوع که حرف‌های ترامپ باعث همگرای مردم با دولت و سپاه می شود بسیار به جا بود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز عقیده کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که ترامپ حدود 500 میلیارد دلار از عربستان گرفته و معلوم است که برایشان خوش رقصی می کند .

سبحانی نیا در پایان گفت: در مجموع ما راهی که در پیش گرفته‌ایم راهی است که حتما آن را ادامه خواهیم داد. اگر آن‌ها در چارچوب موازین بین‌المللی با ملت ما کنار آیند، ما هم خواهیم بود و اگر بخواهند سر ناسازگاری بگذارند، ملت ما طی این چهل سال نشان داده‌ که تسلیم زور نخواهند شد و خودمان در همه عرصه ها به پیش خواهیم رفت.

منبع: ایسنا

302

کد خبر: 847118

وب گردی

وب گردی