دولت و مجلس باید زمینه حضور فعال نابینایان را در جامعه فراهم کنند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ، گفت :دولت و مجلس باید در تعامل با یکدیگر شرایط و زمینه حضور فعال نابینایان را در جامعه فراهم کنند.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، با تبریک روز جهانی نابینایان در خصوص ایجاد زمینه های استفاده از حداکثر توانمندی های این گروه افزود:دولت و مجلس باید در تعامل با یکدیگر زمینه حضور فعال نابینایان را در جامعه فراهم سازند.

وی گفت : بهزیستی،ایجاد بیمه های موثر وکارآمد،اشتغال و متناسب سازی فضای فیزیکی،فرهنگی،اجتماعی وآموزشی وتربیتی جامعه را با بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان و ایجاد پشتوانه های اجرایی برای این قانون را حق مسلم معلولان برشمرده است.

بیانیه دکتر حمیدرضا حاجی بابایی به مناسبت ۲۴ مهر(۱۵اکتبر) روز جهانی نابینایان

در سال 1950 ، سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان در جلسه ای مشترک، قانون" عصای سفید " را بررسی و تصویب کردند و روز 15 اکتبر برابر با 24 مهر ماه را روز جهانی" عصای سفید" یا روز جهانی " ایمنی نابینایان " اعلام کردند.

اقشار مردم و نابینایان برای حمایت از منافع خود ، از تمام مفاد قانون عصای سفید باید مطلع باشند،در میان وسایل کمک حرکتی نابینایان ، می توان عصای سفیدرا به عنوان پرچم استقلال آنان قلمداد کرد.

در جامعه متعالی شرایط زندگی گروه های مختلف در کنار یکدیگر با کمترین محدودیت ،مهیا می شود،نظر به توانمندی روشندلان ، متناسب سازی ،در ابعاد فیزیکی ،آموزشی و تربیتی می تواند به بروز استعدادها و توانمندی های نابینایان منجر شود.

با تبریک روز جهانی نابینایان که مقدمه ای برای حضور فعال اجتماعی این گروه است، برخود فرض می دانیم، درمجلس با تعامل موثر با دولت در جهت بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان و ایجاد پشتوانه های اجرایی برای آن، زمینه های بهزیستی و رفاه ،آموزش و اشتغال نابینایان را مهیا سازیم .

706

کد خبر: 847154

وب گردی

وب گردی