نقش صرافی های غیر مجاز در قانون بانکداری اسلامی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش مخرب صرافی های غیر مجاز در نوسانات نرخ ارز گفت: صرافی های غیر مجاز با ارتباطی که با صرافی های خارج از کشور دارند می توانند ارز را از کشور خاج کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حجت السلام موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص صرافی های غیر مجاز گفت: صرافی های غیر مجاز بر نوسانات قیمت ارز خیلی می توانند دخیل و تأثیر گذار باشند چون وقتی این ها مجوز ندارند قطعاً تحت مدیریت بانک مرکزی نیستند یعنی اگر جایی نباشد که نظارتی بر عملکرد این گونه صرافی ها داشته باشد می توانند در نوسانات ارز سهیم باشند.

او ادامه داد: البته بانک مرکزی به همراه نیروی محترم انتظامی موظف است که هر جایی که به عنوان صرافی می خواهد به شروع به فعالیت کند در آن صرافی حضور پیدا کنند و از آن صرافی مجوز رسمی بانک مرکزی را جویا شوند و اگر مجوز نداشتند مانع فعالیت آنها شوند .

نماینده مردم فلاورجان در ارتباط با نقش نظارتی مجلس پیرامون صرافی های غیر مجاز اظهار داشت: بانک مرکزی زیر نظر رئیس جمهور است و مجلس نمی تواند مستقیم ورود کند بلکه تنها می تواند تذکر دهد یا همین بحث ماده 36 که در خصوص موسسات اعتباری است را پیگیری کند و یا سوال از رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهد.

او تصریح کرد: قانون بانکداری اسلامی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است به نظرم باید نگاهی هم به صرافی های غیر مجاز داشته باشد چون صرافی های غیر مجاز با ارتباطی که با صرافی های خارج از کشور دارند می توانند ارز را از کشور خارج کنند.

موسوی لارگانی در پایان افزود: وظیفه دولت این است که لایحه بیاورد اما چه در دولت قبل و چه در این دولت علی رغم وعده و عید های داده شده دولت لایحه ای را ارائه نداد و مجلس خودش طرحی را آمده کرده است اما بعید می دانم که تصویب این طرح تا اربعین حسینی عملیاتی شود.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 847161

وب گردی

وب گردی