کشتیرانی ایران ­خط کانتینری آسیا- اروپا را راه اندازی می‌کند

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه راه اندازی ­خط کانتینری آسیا به اروپا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امیر سامان ترابی زاده با تشریح برنامه های توسعه پنج ساله ناوگان این شرکت گفت: 49 فروند از کشتی های ناوگان این شرکت جایگزین خواهد شد و از ظرفیت سازندگان داخلی و هم خارجی استفاده خواهیم کرد.


ترابی زاده به طرح های توسعه محور شرکت کشتیرانی اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک خط کانتینری آسیا - اروپا راه اندازی خواهد شد.


به گفته او بخشی از توسعه فعالیت ها در برنامه توسعه شرکت معطوف به توسعه بخش فراساحل است که این برنامه ها نیازمند افزایش سرمایه است و باید به تصویب مجمع صاحبان سهام برسد.


معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین به سفارش ساخت 200 فروند واگن اشاره کرد و اظهار داشت: با ورود این واگن ها در بخش حمل و نقل ترکیبی نیز توسعه قابل توجهی ایجاد خواهد شد.


کاپیتان ترابی زاده با خوش بینی به آینده حمل و نقل دریایی گفت: در بخش خدمات لجستیک 100 درصد افزایش فعالیت خواهیم داشت.


او افزود : از ظرفیت خطوط اعتباری که در کشورهای چین و کره جنوبی باز شده است ، استفاده خواهیم کرد.


ترابی زاده با اشاره به شرایط حمل و نقل دریایی در دنیا گفت: در شش ماه نخست سال نشانه هایی از بهبود با توجه به افزایش تولید جهانی و توسعه تجارت در نقاط مهم اقتصاد جهانی نمایان شد.


ترابی زاده به بررسی عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 2016 پرداخت و گفت : عملکرد IRISL بسیار موفق بوده است.


معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : با توجه به اینکه اکثر شرکت های کانتینری در سال گذشته زیان ده بود، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سود قابل قبولی به ثبت رسانده است، این مهم در بخش حمل و نقل فله و کالای عمومی نیز سودده بوده است.


معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما دخالتی در تعیین نرخ ها در بازار بین المللی نداریم و شرایط به شدت رقابتی است، گفت: برای رسیدن به سوددهی و جلوگیری از زیان در بخش هزینه ها مدیریت بهینه ای را انجام داده ایم و برای کاهش بیش از پیش هزینه ها و مدیریت بهینه حمل و نقل در حال راه اندازی سامانه های نوین هوشمند بر روی ناوگان هستیم.

او گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خوبی وارد بازارهای بین المللی شده است که این موضوع در روند سودآوری شرکت بسیار موثر بود.


کاپیتان ترابی زاده اشاره ای نیز به ویژگی مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از کشتی های ملکی خود کرد و گفت: این شرکت هیچ شناور استیجاری در اختیار نداشت که باعث شد مانند دیگر شرکت ها با مشکل مواجه نشود. همچنین با توسعه همکاری های بین المللی و ایجاد شرکت های منطقه ای در نقاط مختلف به شرایط خوبی دست یافتیم.


او با بیان اینکه در سال های اخیر 17 خط بین المللی وارد آبها و بنادر کشور شده و نیمی از بازار کانتینری را تصاحب کرده است، افزود : پیش از این کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حدود 85 درصد محموله های کشور را حمل می کرد اما امروز رقبای بیشتری حضور دارند و این خلا را با افزایش حمل به ویژه در بخش فله و بازار بین الملل پرکردیم.


به گفته ترابی زاده، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را مانند دیگر رقبا در بنادر کشور فعالیت می کند و از هیچ نوع امکانات ویژه ای مانند سوخت یارانه ای یا تخفیف بندری بهره مند نیست.


این شرکت در آب های سرزمینی خود مانند دیگر شرکت ها در حال رقابت است اما با تمام این شرایط در بخش فله و کالای عمومی در سال 95 رشد قابل قبولی داشته است.


او در ادامه به ورود شناورهای جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سه ماه اول 2018 اشاره کرد و گفت : شرایط خوبی با توجه به ظرفیت این کشتی ها بوجود خواهد.


ترابی زاده گفت: با سرعت زیاد در حال بازپس گیری بازار بین المللی خود هستیم و با ایجاد خطوط متنوع توانستیم خود را به شرایط قبل از تحریم نزدیک می کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 847170

وب گردی

وب گردی