انتقال 770مددجو به کمپ های سعیدآباد و جاجرود/تعیین تکلیف مددجویان پس از اتمام دوره 3 ماهه

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتقال 770 مددجو به کمپ های سعید آباد و جاجرود در قالب طرح جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهرنوشت، مجتبی عبدالهی با اشاره به همکاری شهرداری پایتخت با نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران در راستای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در پایتخت اظهار کرد: طی 20 روز گذشته، 770 مددجو پس از غربال در مرکز ویژه ای که مسئولیت آن برعهده بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است به دو کمپ سعیدآباد و جاجرود معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه مدت اقامت مددجویان در کمپ ها بر اساس دستور مقام قضایی است، گفت: بر اساس تبصره 2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، افرادی که به کمپ منتقل می شوند به منظور درمان باید 3 ماه در کمپ بمانند و پس از طی این دوره در صورت شناسایی خانواده شان، به خانواده تحویل داده می شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: مددجویانی که تمایل به ادامه روند درمان داشته باشند نیز پس از اتمام دوره ابلاغ شده در حکم به مراکز بهاران معرفی می شوند و مابقی نیز در صورتی که نیاز به تجدید دوره نباشد، براساس نظر قاضی ترخیص می شوند.

به گفته عبدالهی شهرداری تهران در یک ماه گذشته 50 دستگاه اتوبوس برای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اختیار متولیان طرح قرار داده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص نگهداری زنان معتادی که در قالب این طرح جمع آوری شده اند، عنوان کرد: شهرداری هیچ گونه مسئولیتی در خصوص نگهداری از زنان معتاد متجاهر ندارد و بر این اساس هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص در اختیار مدیریت شهری قرار ندارد.

701

کد خبر: 847173

وب گردی

وب گردی