آغاز به کار قطار محلی سمنان- مشهد از ابتدای آبان

معاون فنی اداره کل راه‌آهن شمال شرق (1) گفت: قطار محلی مسافری در مسیر سمنان - مشهد و برعکس مجدداً به ناوگان حمل‌ و نقل ریلی اضافه شد.

به گزارش ایسکانیوز،محمدرضا سلیمانی‌پور در جلسه‌ای به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با هدف بررسی راه‌های همکاری و مشارکت دانشگاه در امور مطالعاتی و آموزشی راه‌آهن سمنان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفاه هم‌استانی‌ها، استادان و دانشجویان، قطار محلی مسافری در مسیر سمنان - مشهد و برعکس مجدداً به ناوگان حمل‌ و نقل ریلی اضافه شد.

وی با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیت این قطار از امروز 23 مهرماه از طریق سامانه و تمامی آژانس‌های شهرستان و استان سمنان امکان‌پذیر است، افزود: قطار مسافری سمنان به مشهد و برعکس با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از نوع پردیس دارای پنج سالن با امکانات کافی با ظرفیت 300 مسافر از اول آبان ماه سال جاری در مسیر قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره کل راه‌آهن شمال شرق (1) درباره ساعت حرکت این قطار مسافری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌‌شده، همه‌روزه از ساعت 8:40 از ایستگاه سمنان حرکت کرده و در ساعت 14:35 وارد ایستگاه مشهد خواهد شد؛ سپس از ساعت 16:35 از مشهد به سمت سمنان حرکت و در ساعت 24 در مقصد توقف می‌کند.

سلیمانی‌پور با دعوت از استادان، دانشجویان، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و عموم مردم برای استفاده از این خدمت، نرخ بلیت این قطار را به ازای هر نفر 490 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: این قیمت به‌صورت شناور در برخی از ایام 42 تا 46 هزار ریال دارای تخفیف بوده و بدون وعده غذایی است.

وی بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در توسعه بخش‌های مختلف جامعه تأکید کرد و افزود: در همین راستا، حمل ‌و نقل ریلی هم ازجمله بخش‌های زیربنایی در توسعه جوامع محسوب شده و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

مهدی سیاه،ی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: باعث افتخار است که جامعه امروز به‌ویژه مدیران مجموعه مدیریت اجرایی استان به چنین نگرش و دیدگاهی رسیده و دانشگاه را در حل مشکلات صنعت حمل‌ و نقل سهیم و تأثیرگذار می‌دانند.

در این نشست، طرفین درباره نحوه مشارکت و همکاری‌های علمی و اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اداره کل راه‌آهن شمال شرق (1) در قالب تفاهم‌نامه همکاری بحث و تبادل‌نظر کردند.

منبع: فارس

902

کد خبر: 847223

وب گردی

وب گردی