صادرات اولیه چند کانتینر لبنیات به آمریکا/ ابلاغ قیمت محصولات لبنی از سوی سازمان حمایت

دبیرانجمن لبنی با بیان اینکه چند کانتینر محصول لبنی برای اخذ گواهی FDA آمریکا به این کشور صادر شده،گفت: قیمت ۳ محصول لبنی در سازمان حمایت نهایی و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا باکری درباره آخرین وضعیت بررسی و تعیین قیمت ۳ محصول لبنی (شیر، ماست و پنیر) در سازمان حمایت اظهارداشت: بررسی وضعیت قیمت این ۳ فرآورده تقریبا نهایی و به هیات تعیین و تصویب قیمت‌ها فرستاده شده است بنابراین بزودی قیمت‌ آنها ابلاغ خواهد شد.

او درباره اینکه آیا مشخص است چه تغییراتی در قیمت این کالاها ایجاد شده است؟ افزود: ما هیچ اطلاعی از این مساله نداریم و باید منتظر ابلاغ سازمان حمایت بمانیم.

دبیرانجمن صنایع لبنی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات لبنیات کشورمان به ایالات متحده آمریکا، گفت: صادرات انجام شده به این کشور در حد ارسال چند نمونه بوده است؛ در واقع دو الی سه کانتینر فرآورده لبنی برای انجام آزمایشات و اخذ گواهی FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) به این کشور ارسال شده‌اند و صادرات به صورت تجاری نبوده است.

رشد ۲۸ درصدی صادرات لبنیات در ۵ ماهه امسال

باکری ادامه داد: در ۵ ماهه امسال ۱۷۷ هزارتن لبنیات به ارزش تقریبی ۳۴۵ میلیون دلار از کشور صادر شده که از نظر ارزشی حدود ۲۸ درصد رشد داشته است.

او درباره آخرین وضعیت پرداخت فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات نیز افزود: هنوز فاز سوم این مشوق به حساب کارخانجات پرداخت نشده و خبری هم از واریز آن نیست.

منبع: مهر

403

کد خبر: 847289

وب گردی

وب گردی