جزئیاتی از قدیمی‌ترین وقف نامه موجود در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قدیمی‌ترین وقف نامه در اصفهان از احمد رستم است که منزلش نزدیک پل شهرستان است، که هزار و 117 سال پیش وقف بر سادات زواره و عتبات عالیات کرده است

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از والدین و همسران خیر شهدای اصفهان اظهار کرد: آثار نیکوکاری و اعمال خیر را از خودتان باقی بگذارید، اگر نیکوکاری را برگزیدید به آسایش ابدی خواهد رسید.

وی افزود: عمل خیر آسایش ابدی را در پی خواهد داشت، این همان نگرانی است که می‌ترسیم که سرانجام ابدیت ما چه می‌شود طبق این حدیث با انجام این کارها آسایش ابدی خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: طبق حدیث تا زمانی که صفاتی که پیامبر می‌فرمایند را داشته باشیم که یکی از آن‌ها دوست داشتن یکدیگر و هدیه دادن به دیگران است، خیر و برکت بر سر ما روان است.

وی بیان کرد: ترامپ دیوانه ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، بیایند رعایت حقوق بشر را از ما ایرانیان یاد بگیرند، ما حقوق یک جانور را حفظ می‌کنیم اما ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، قدیمی‌ترین وقف نامه در اصفهان از احمد رستم است که منزلش نزدیک پل شهرستان است، که هزار و 117 سال پیش وقف بر سادات زواره و عتبات عالیات کرده است، یعنی وقف بر ایثار و شهادت.

صادقی عنوان کرد: خانواده‌های شهید واقف جان و مال بوده‌اند، کلمه انفاق در قرآن بسیار ذکر شده است، انسان صدقه می‌دهد قبل از اینکه به دست فقیر برسد طبق حدیث امام سجاد به دست خدا می‌رسد، چقدر خوب است که وقفی که انجام می‌دهیم طوری باشد که تا ابد باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان در زمینه وقف بسیار فعال بوده‌اند، مدرسه جده کوچک و بزرگ واقفی خانم داشته‌اند، چند سال از قدمت این مدارس می‌گذرد و چقدر طلبه در این مدارس نماز شب خوانده‌اند، از این کارها عقب ماندیم؛ نام 23 هزار و 700 وقف نامه باید در سامانه داشته باشیم، باید نام شهدای اصفهان به عنوان موقوفات در این سامانه ثبت شود تا برای نسل‌های آینده ماندگار بماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اذعان داشت: فرهنگ عاشورا برگرفته از قرآن است و امروز هر چه داریم از عاشوراست، اگر امروز می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر باقی بماند برای قرآن وقف کنید، امروز وقف قرآن کم داریم.

منبع:فارس

902/900

کد خبر: 847308

وب گردی

وب گردی