کسادی بازار، قیمت گوشت را کاهش داد/ نوسان نرخ دلار تاثیرگذار بر افزایش قاچاق

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: کسادی بازار، افزایش عرضه دام و نیز گوشت وارداتی بر کاهش قیمت این کالا در بازاز تاثیرگذار بوده است.

علی اصغر ملکی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت داخلی گفت: در حال حاضر قیمت شقه گوشت بدون دنبه در بازار، با قیمت 42 تا 43 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود و گوشت مطلوب نسبت به هفته گذشته با کاهش 1 هزار تومانی همراه بوده است.

او دلیل کاهش قیمت گوشت در بازار را اینگونه بیان کرد: کسادی بازار، افزایش عرضه دام و نیز گوشت وارداتی بر کاهش قیمت این کالا در بازاز تاثیرگذار بوده است.

ملکی اظهار داشت: به طور معمول گوشت با دنبه به دلیل کمبود تقاضا در بازار عرضه نمی شود و افرادی که تمایل به استفاده از دنبه دارند به صورت جداگانه باید خریداری می کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به قیمت گوشت خارجی در بازار اشاره کرد و افزود: اکنون گوشت خارجی در بازار با قیمت مصوب 33 هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است، امیدواریم با توجه به نوسان نرخ دلار، قیمت گوشت در بازار با تغییر همراه نشود.

او پیش بینی خود از تغییر قیمت گوشت در بازار داخلی طی چند وقت آینده را اینگونه بیام کرد: سیاست های اعمال شده بر نرخ دلار بی تاثیر بر قیمت گوشت در بازار داخلی نیست و بازار را با نوسان همراه خواهد کرد.

ملکی افزود: افزایش نرخ دلار باعث ایجاد انگیزه برای افرادی می شود که به دنبال قاچاق هستند و در حال حاضر کنترل برای جلوگیری از قاچاق در توان مسئولان نیست بنابراین برخی از افراد گوشت را به صورت غیرقانونی از کشور خارج می کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود گوشت در بازار صادرات با وضعیت مناسبی همراه نیست اما از کشورهای آسیای میانه و استرالیا در حال واردات و جبران کمبودهای موجود در بازار هستیم.

401

کد خبر: 847309

وب گردی

وب گردی