دیدار قریب الوقوع شاهزاده سعودی با جاسوس اسرائیلی

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد: به زودی قرار است دیدارهایی میان یک شاهزاده سعودی و یک جاسوس اسرائیلی درباره اجرای نهایی راه حل دو دولتی برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عربی 21، روزنامهTimes of Israel به جزئیات بیشتر از این دیدار محرمانه اشاره نکرده، اما تاکید کرده که طرح این دیدار چندی پیش در آمریکا انجام شده و در آن قرار است درباره تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی (راه حل دو دولتی) بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

«داوید هالبرین» مدیر اجرایی شورای سیاست های اسرائیلی در اینباره می گوید: همه دیدارها و رایزنی هایی که در این مساله برگزار خواهد شد به طور جدی بر مساله راه حل دو دولتی با تضمین امنیت اسرائیل تاکید دارد و در این نشست ها مسئولان اسرائیلی، فلسطینی و عرب نیز حضور خواهند داشت.

بنابر اعلام روزنامهTimes of Israel در نشست آینده که قرار در مرکز «امانوئل استریکر» در نیویورک برگزار شود، «آوراهام هالیوی» رئیس سابق موساد، شاهزاده «ترکی بن فیصل آل سعود» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و سفیر سابق سعودی در آمریکا و «میشل فلورنوی» معاون سابق امور سیاسی در پنتاگون حضور خواهند داشت.

در این نشست قرار است شخصیت هایی نظیر «جان آلن» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، «نمرود نواک» معاون شیمون پرز در مسائل سیاسی، «رولی گیرون» از افسران موساد حضور داشته باشند.

همچنین در این دیدارها قرار است به موضوعات دیگری نظیر توافق هسته ای و روابط رو به پیشرفت اسرائیل با جهان عرب پرداخته شود.

کد خبر: 847387

وب گردی

وب گردی