نشت‌یابی یک میلیون و 200 هزار انشعاب در کشور/ 2107 کیلومتر از شبکه‌ها توزیع اصلاح و نوسازی شده‌اند

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است که اگر طرح های تأمین آب به بهره برداری برسد، مشکلی برای تأمین آب شرب شهرها پیدا نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار داشت: هدر رفت آب در سال 83 برابر با 33 درصد بوده، اما خوشبختانه الان با همت کارشناسان صنعت این میزان به 25.5 درصد رسیده است.
سیدزاده افزود: در حال حاضر مطابق استاندارد IW سه استراتژی؛ مدیریت فشار، اصلاح شبکه های توزیع و کنترل نشت برای کاهش هدر رفت آب در کشور پیگیری می شود.
او تصریح کرد: تاکنون بیش از 17 هزار کیلومتر از شبکه ها، حدود یک میلیون 200 هزار انشعاب، 116 مخزن و 426 کیلومتر خط انتقال نشت یابی، و 2107 کیلومتر از شبکه ها نیز اصلاح و نوسازی شده اند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی شبکه نیازمند اعتبار مالی مناسبی است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم این بخش را با سرعت بالاتری سامان دهیم.
او اضافه کرد: سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است که اگر طرح های تأمین آب به بهره برداری برسد، مشکلی برای تأمین آب شرب شهرها پیدا نمی کنیم.

403

کد خبر: 847399

وب گردی

وب گردی