پشت پرده یک درگیری استانی/ماجرای فیلم منتشرشده از  پرتاب پایه میکروفن از سوی نماینده نیشابور به معاون استاندار چه بود؟

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در رابطه با فیلم پخش شده از اعتراض نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

راضیه فراهانی- ایسکانیوز: فیلمی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب های بسیاری در رسانه های مختلف داشت.

مضمون فیلم در رابطه با اعتراض «هاجر چنارانی» نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نسبت به حضور «جواد حسینی» معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در همایش «زن، خانواده و سلامت» بود.

در دو فیلمی که مشاهده شده است خانم چنارانی با ورود به جلسه ای اعلام می کند "آقای حسینی باید از جلسه بیرون برود، مسوولینی که اینجا ایستاده اند چرا حسینی را بیرون نمی کنند، باید حسینی بیرون برود؛ آقای حسینی برو بیرون. اگر نیشابوری هستید مدیونید تا زمانی که حسینی اینجا است در این جلسه بنشینید؛ حسینی سبزواری فکر می کند، کسی که سبزواری فکر می کند لیاقت معاونت استانداری را در وزارت کشور ندارد، به نیشابور خیانت نکنید." که در نهایت با آغاز سخنرانی معاون استاندار، نماینده نیشابور پایه میکروفن را به سمت وی نشانه میگیرد!

در پی این موضوع خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با آقای معاون سیاسی استانداری و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت وگویی داشت تا جویای ماجرا شود که در ادامه به آن اشاره می شود؛

معاون استاندار:خانم چنارانی برای من محترم هستند/عصبانی بود

سیدجواد حسینی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در رابطه با فیلم منتشره از برخورد هاجر چنارانی با وی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نزدیک به دو ماه گذشته جلسه شورای اداری در نیشابور به منظور افتتاح پارلمان مشورتی بانوان نیشابور برگزار شد که در آن جلسه ما طرحی را برای مشارکت نظامند زنان به خراسان ارائه دادیم که تحت عنوان «پارلمان بانوان» مشهدی راه اندازی شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: حدود 1200 خانم از گروه های مختلف اجتماعی در هر شهرستان پارلمانی تشکیل دادند که درباره مسائل مربوطه توسعه ای مصوباتی اعلام می شود و این مصوبات در کارگروه های برنامه ریزی استان ارائه می شود که کار خوب و جدیدی به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: در یکی از جلسات در مورد طرح پارلمان بانوان مشهدی حضور پیدا کردم که در آن جلسه خانم چنارانی حضور نداشتند و توضیح دادم که ما در حال راه اندازی پارلمان هستیم در بین صحبت ها از منطقه «داورزن» صحبت شد اما به جای این که بگویم داورزن در غربی ترین نقطه خراسان است به اشتباه گفتم در خراسان غربی وجود دارد.

حسینی افزود: پس از توضیحات من یکی از خبرنگاران سوالی از من پرسید که "ضمن صحبت هایتان به خراسان غربی اشاره کردید" و گفتم که در کدام قسمت صحبت هایم؟ خبرنگار مربوطه گفت "اشاره کردید به داورزن در خراسان غربی" و من در پاسخ به خبرنگار گفتم اگر من چنین صحبتی داشته ام اشتباه بوده و چیزی به نام خراسان غربی وجود ندارد و منظور من غربی ترین نقطه خراسان است که خبرنگار در ادامه گفت "خیلی ممنون".

وی ادامه داد: فردای آن جلسه فایل صوتی پخش شد مبنی بر آن که من قصد دارم خراسان غربی به وجود بیاورم و این موضوع توهین به نیشابور است! اما در اصل چنین چیزی نبوده من در همان جلسه صحبت هایم را اصلاح و از حضار عذرخواهی کرده بودم.

معاون سیاسی استاندار افزود: اگر در رابطه با تقسیمات استان صحبت کرده بودم و در ادامه می گفتم این تصمیمات را می خواهیم اجرا کنیم طبیعتا نماینده حق اعتراض داشت، اما اصلا چنین موضوعی مطرح نشده و موضوع جلسه در رابطه با زنان بوده است.

حسینی با اشاره به این که این موضوع برای دو ماه گذشته است اما حتی به مجلس هم راه یافته، گفت: من به عنوان سخنران همایش «زن، خانواده و سلامت» در آن جلسه حضور داشتم که مردم نیشابور بسیار استقبال خوبی داشتند؛ که خانم چنارانی بدون سلام از در وارد و اعتراض کردند "چرا آقای حسینی در این جلسه است و نباید بیاید و ایشان به دنبال سبزوار است به دنبال تقسیم استان است و این چنین صحبت ها".

حسینی ادامه داد: وزارت کشور خیلی حساس بر روی تقسیمات کشوری بسیار عمل می کند اگر متوجه شود که یک معاون سیاسی استاندار به دنبال تقسیم کشوری است یک لحظه هم آن را تحمل نمی کنند.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته گفت: خانم چنارانی باعصبانیت واکنش نشان دادند که خانم های جلسه در ادامه وضعیت را آرام و ایشان را به بیرون هدایت کردند اما دوباره وارد شدند و به اعتراض ادامه دادند.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: من معتقدم فضای جامعه در مقابل دیوانه بازی های ترامپ باید انسجام داشته باشد و به همین دلیل در همان جلسه اعلام کردم که برای نظم جلسه صحبت نمی کنم و متن سخنرانی را در سایت استاندار قرار دادم.

حسینی گفت: وظیفه انسانی ما این است که در جمع رفتار خوبی داشته باشیم، ما کارگزار نظام هستیم و نباید رفتارمان نسبت به کسی تند و بی ادبانه باشد آن هم نسبت به نماینده مجلس، من همان جا هم از ایشان تشکر کردم.

وی در پایان گفت: در آن جلسه هیچ شخصی به جز خانم چنارانی واکنش نشان ندادند زیرا مردم نیشابور مردم بسیار با تمدن و با تاریخی کهن، مهمانواز و دانش پرور هستند؛ به هر حال ایشان برای من محترم هستند یک مقدار عصبانی شده بودند اما رفتارشان غیرمتعارف بود و برای من محترم هستند.

اظهارات خانم نماینده

همچنین هاجر چنارانی نماینده نیشابور در گفت وگویی در همین خصوص اظهارداشت: تقریبا دو ماه پیش جلسه‌ای در پارلمان مشورتی زنان در نیشابور که جدیدا در شهرستان‌ها در حال ایجاد است، برگزار شد.
چنارانی با بیان اینکه گاهی اوقات فرهنگی بین دو شهر وجود دارد که مردم را نسبت به یکدیگر حساس می‌کند، اظهار کرد:حسینی دو ماه پیش در پارلمان مشورتی زنان نیشابور اعلام کرد که اکنون از خراسان غربی آمده ام و به دنبال تبدیل سبزوار به استان هستیم.
نماینده مردم نیشابور ادامه داد: آن‌ها سالیان متمادی است که به دنبال تبدیل سبزوار به استان هستند تا یکسری از شهرستانها را هم به آن الحاق کنند.
وی با اشاره به اینکه هرشهری برای خود فرهنگی قابل احترام دارد، اذعان کرد: هیچ گاه نیشابور با قدمت تاریخی خود قبول نمی‌کند در کنار این هجمه قرار گرفته و زیرمجموعه سبزوار شود، مردم نیشابور این موضوع را هرگز نمی‌پذیرند.
چنارانی تاکید کرد: کسی که در جایگاه معاونت سیاسی استانداری قرار دارد و می‌داند امنیت باید در هر کشوری و شهری حرف اول را بزند چرا باید در جمع مردم نیشابور از شهری که مردم نسبت به آن حساس هستند، از چنین چیزی نام ببرد؟ جالب است این شخص تحقیقی را بر روی نام استان خراسان غربی هم انجام داده است.
نماینده مردم نیشابور اظهار کرد: دو ماه پیش هم چنین حرفی را حسینی اعلام کرد، اما حرف بنده این است که تمام مسئولان در جایگاه ملی باید نگاهی ملی و فرامنطقه‌ای داشته باشند، اما این آقا نگاه منطقه‌ای به زادگاه و محل زندگی خود دارد و کسی با این طرز تفکر حق دارد در منطقه خود تنها خدمت کند.
وی با تاکید براینکه از تمام سیاسی بازی‌ها و تندروی‌ها بیزار هستم، افزود: تا روزی که نماینده نیشابور باشم به استاندار و وزارت کشور اجازه نمی‌دهم چنین فردی پایش را در حوزه انتخابیه بنده بگذارد براین اساس امروز هم حسینی را از پشت تریبون پایین کشیدم و از شهر نیشابور اخراج کردم و به هیچ عنوان اجازه ورود به معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی را به نیشابور نمی‌دهم.
چنارانی با بیان اینکه ما به دنبال انسان‌های ملی نگر هستیم، خاطرنشان کرد: اگر از این افراد استفاده شود عدالت زیرسوال می‌رود امروز به دنبال افرادی با عدالت و نگاه فرامنطقه‌ای هستیم نه آنکه تمام عزمشان تنها بر روی منطقه تولد و زندگی شان معطوف و متمرکز باشد.

تصمیم مجمع نمایندگان استان

در همین ارتباط رضا شیران خراسانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی قرار است در این خصوص جلسه ای تشکیل دهیم که انشاءالله نتیجه آن را اعلام می کنم.

900/901

کد خبر: 847411

وب گردی

وب گردی