توسعه عدالت فرهنگی  از اولویت های وزارت فرهنگ  است

سید هادی حسینی، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب توسعه عدالت فرهنگی در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری که صبح امروز برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌های جدی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه عدالت فرهنگی کشور است.

وی افزود: در ابتدا مردم برای تأمین نیازهای فرهنگی خود مجبور بودند به پایتخت سفر کنند اما از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که نمایشگاه‌های کتاب استانی شکل گرفت و استفاده از این ظرفیت باعث شد تا کتابخانه های مردم برود و هم به لحاظ زمان و هم به لحاظ بودجه برای مردم به‌صرفه باشد.

حسینی در ادامه گفت: ما همواره این نگرانی را در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی داشته‌ایم که به کتاب‌فروشی‌های استان آسیبی وارد نشود. به همین منظور در سال گذشته و امسال کتاب‌فروشی‌های استان سهم و مشارکت بیشتری در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی دارند و نقش آن‌ها را در برگزاری این رویداد فرهنگی فزونی یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تأکید بر این‌که کتاب هدیه خداوند بر بشر است خاطرنشان ساخت: تمام پیامبران برای هدایت جامعه خود کتاب داشته‌اند تا بشر بتواند مسیر زندگی خود را به‌خوبی انتخاب کند و به تعالی که هدف مشترک تمام پیامبران بوده است برسد.

حسینی در ادامه با اشاره به وسایل نوظهور گفت: هر چیز که فضاهای دیگری اکنون در حال مقابله با کتاب هستند ولی تاکنون توانسته‌اند به‌طور کامل اثربخشی کتاب را از بین ببرند و هنوز کتاب در جهت رشد افراد جامعه پیشتاز است.

وی در ادامه گفت: تمام کتاب‌هایی که اکنون در جامعه در دسترس عموم مردم قرار دارد مناسب نیست و بایستی در خواندن کتاب نیز از خود مراقبت کنیم و تنها کتاب‌های مفید را مطالعه نمائیم.

معاون حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: مبلغ 50 میلیون تومان از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برای تجهیز کتاب‌خانه‌های محروم استان اختصاص می دهم. امیدوارم با خرید این مبلغ از نمایشگاه و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم توانسته باشیم گامی در جهت گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی برداریم.

502

کد خبر: 847418

وب گردی

وب گردی