دکتر ولایتی: ایران اسلامی با مدیریت مقام معظم رهبری به اوج اقتدار رسیده است

رئیس هیأت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش "زعیم ذوفنون" گفت: به لطف مدیریت مقام معظم رهبری، ایران اسلامی به اوج اقتدار خود در تاریخ ایران بعد از سلسله صفویه رسیده که پایه‌گذار این اقتدار حضرت امام خمینی(ره) و رهبری هوشمندانه ایشان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی درهمایش زعیم ذوفنون و رونمایی از اثر فاخر منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه ای (دام ظله) که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: یکی از بخش‌های مهم این کتاب، حوزه سیاست خارجی است که ما سالهاست در خدمت رهبری بوده و هستیم و در این سال ها گوشه‌هایی از تدابیر سیاستی ایشان را از نزدیک شاهد بوده‌ایم.

دکتر ولایتی تاکید کرد: در دوره رهبری مقام معظم رهبری اقتدار ایران اسلامی به حدی رسیده که بعد از تاریخ اسلام و در تاریخ ایران از بعد از سلسله صفویه تاکنون چنین اقتداری نبوده و پایه‌گذار این اقتدار حضرت امام خمینی(ره) و رهبری هوشمندانه ایشان بوده است.

وی افزود: امروز به استشهاد دوستان و غیردوستان، ایران مقتدرترین و تاثیرگذارترین کشور در منطقه است و این معلول سلسله تدابیر است و بیش از 50 درصد از این تدابیر سیاست خارجه است که در سیاست خارجی رهبر انقلاب راهبردی دارند که پایه های آن از قبل انقلاب در ذهن ایشان شکل گرفت.

رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای نمونه، کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری قبل از انقلاب از سید قطب که از رهبران اخوان المسلمین بوده ترجمه کرده‌اند که ترجمه این کتاب‌ها و تاثیرپذیری از تفکر وحدت اسلامی سید قطب، ایشان را به این جهان بینی رساند که باید وحدت اسلامی را ترویج دهند و کشور ایران سردمدار وحدت مسلمانان در جهان هست.

وی ادامه داد: کتاب دیگری که رهبری قبل از انقلاب خوانده و ترجمه کرده است، نقش مسلمانان در استقلال هند است.

دکتر ولایتی تقویت استقلال جمهوری اسلامی را تبلور شعار نه شرقی نه غربی دانست و تصریح کرد: بعد از انقلاب رهبری تفکراتی را داشته‌اند که در مسیر استقلال کشور ایران حرکتی مستمر داشته است و سیاستگذاری‌های استقلال کشور تحت تاثیر از شعار نه شرقی نه غربی که امام (ره) مطرح کردند.

وی افزود: درست که امروز این دو قطب شرقی و غربی وجود ندارد، اما این شعار به عنوان نماد است و حفظ این شعار همان استقلال کشور در طول تاریخ ایران است.

دکتر ولایتی با اشاره به تاریخ گذشته ایران اظهار داشت: در طول تاریخ، ایران تحت نفوذهای مستقیم و غیرمستقیم بوده است؛ مثل نفوذهایی مانند نفوذ انگلستان و یا نفوذهایی در خانواده‌های سلطنتی و پهلوی بوده است.

وی با اظهار تاسف نسبت به رواج غرب زدگی قشر تحصیلکرده گفت: بعد از کودتای 28 مرداد و خصوصاً بعد از جنگ تحمیلی نگاه‌های غرب‌گرایانه‌ای داشته ایم. برخی مسئولین نگاهشان این است که ایران باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شود که جلال آل احمد با نوشتن دو کتاب مهم به مبارزه با این تفکر برخاست.

رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: رهبر انقلاب اختصاصاً یک مطلبی مطرح کردند و ما داریم در این مسیر حرکت می‌کنیم؛ آن هم نگاه به شرق است که در مسیر آن امروزه دیگر سلطنت روسیه قرار ندارد. نگاه به شرق اختصاص به رهبری دارد و رهبری با این دیدگاه در حوزه‌های مختلف سیاست‌های نظام جلو بردند.

ولایتی به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه اقتصادی ایشان تمرکز ویژه‌ای به شرق دارند و در دوران تحریم‌ها که برخی از آنها هم اکنون وجود دارد خصوصاً سال 1394 که ما در تحریم بودیم میزان مبادله کشور با چین، 52 میلیارد بوده است.

وی در ادامه به حوزه دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب خطوط دفاعی کشور را به خارج از مرزها برده‌اند. در یکی از مکتوبات داعش به صراحت نوشته شده بود که هدف حضور ما در منطقه از بین بردن ایران است، ما برای دفع خطر اسرائیل باید در حیاط خلوت صهیونیست‌ها حضور داشته باشیم.

دکتر ولایتی در ادامه افزود: امروز در خبرها خواندیم که دولت مرکزی عراق کرکوک را به دست آورده است. این اقدام ارزشمند کمر جدایی طلبان خصوصاً بارزانی را شکسته چرا که 90 درصد نفت منطقه عراق در کرکوک است. اکثریت مردم کرد با شرافت از سرزمین‌های اسلامی دفاع کرده و می کنند و اگر قرار باشد حمایتی صورت بگیرد قطعاً از بارزانی حمایت نمی‌شود.

وی با اشاره به مواضع رهبری نسبت به جدایی اقلیم کردستان گفت: اینکه رهبری فرمودند اگر این جدایی صورت بگیرد اسرائیل دوم تشکیل می‌شود، قطعا همین است. ما در طول تاریخ کمتر شاهد بوده‌ایم که پرچم اسرائیل را در این نقطه از منطقه علم کنند.

دکتر ولایتی حضور ایران در برخی کشورها را ضامن امنیت و استقلال کشور دانست و اظهار کرد: زمانی نخست‌وزیر اسرائیل در اروپا گفته بود ما اگر به هسته ایران حمله کنیم حزب‌الله خاک ما را به توبره می‌بندد و از اروپا می‌خواست که آنها به هسته کشور ما حمله کنند. این که برخی می‌گویند ما در منطقه چه می‌خواهیم را باید اینگونه جواب داد که دشمن در منطقه ما چه می‌خواهد؟!

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطر نشان کرد: در زمان رهبری ایشان بحران‌هایی در منطقه پیش آمد که بی‌سابقه بود، فروپاشی شوروی، حمله عراق به کویت و یکی دیگر از این اقدام‌ها حمله آمریکا به عراق بوده است که ایشان با درایتی که داشتند شمال کشور ما را در نوع دیپلماسی خود به ثبات رسانده و دریای خزر را محفوظ نگه داشتند.

وی با اشاره به اینکه اولین کشوری که حمله عراق به کویت را محکوم کرد، ایران بود، افزود: یادم می‌آید در مجلس سوم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس که بی‌توجه بودند درخواست کردند که ما با صدام متحد شویم و علیه آمریکا جنگی را آغاز کنیم که بنده با هدایت های رهبر انقلاب به مجلس رفتم و توضیحات مقام معظم رهبری درباره شرایط منطقه را ارائه دادم که با درایت ایشان این اقدام خنثی شد.

دکتر ولایتی افزود: آمریکا در منطقه شکست خورده است و در پی آن است تا اتحاد منطقه‌ای را که از برکات تدابیر رهبر انقلاب است را درهم بشکند.

وی گفت: غرب می‌خواهد، با فروش اسلحه و روشن کردن موتور تجزیه‌طلبی سلطه خود به منطقه را بازگرداند، شما شاهد بودید که تنها دو نفر در منطقه به ترامپ در خصوص سخنرانی‌اش تبریک گفتند؛ یکی اسرائیل بود و دیگری پادشاه عربستان.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به تتقسیم کار اروپا و آمریکا در موضوع برجام گفت: اینها دارند بین خود تقسیمی انجام می‌دهند، امروز هرکدامشان یک حرفی می‌زنند؛ اروپا و آمریکا متحد یکدیگر شده‌اند و می‌خواهند بدون ایران نقش خود را در منطقه اجرا کرده و منطقه را به آشوب‌های دیگر دچار کنند.

کد خبر: 847435

وب گردی

وب گردی