آمریکا در همه جا پیرو اسرائیل است

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین: تصمیم اسرائیل برای خروج از سازمان یونسکو عجیب نیست. این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که دیپلماسی اسرائیل برای جلوگیری از تصویب قطعنامه های حامی عدالت و حقوق فلسطینی شکست خورده است.

به گزارش ایسکانیوز مصطفی البرغوثی در مقاله ای در پایگاه خبری عرب 48 نوشت: تصمیم اسرائیل برای خروج از سازمان یونسکو عجیب نیست. این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که دیپلماسی اسرائیل برای جلوگیری از تصویب قطعنامه های حامی عدالت و حقوق فلسطینی شکست خورده است. اما عجیب تر از آن تصمیم دولت آمریکا برای خروج از این سازمان است که ظاهراً منافع اسرائیل را بر منافع مردم خود ترجیح می دهد.

وی افزود: این تصمیم آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هدایت و اداره سیاست های آمریکا توسط اسرائیل تنها در امور خاورمیانه نیست بلکه در تمام محافل بین المللی سازمان ملل این گونه است. این تصمیم همچنین بر ایجاد یک دگرگونی در نقش میانجیگرانه آمریکا در روند صلح و بی طرفی نسبت به اسرائیل و سیاست های آن تاکید دارد

البرغوثی تاکید کرد: این اقدام آمریکا متناسب با رفتار یک دولت بزرگ نیست، اگر چه با رفتار غیر متعادل نظام حاکم فعلی هماهنگی دارد که در پی ملغی کردن نظام سلامت برای میلیون ها آمریکایی و خروج از توافق هسته ای با ایران است. بسیار شگفت آور است که سازمانی فرهنگی مانند یونسکو به «ضد یهود» بودن توصیف می شود و پس از این ادعا تمام کسانی که از عدالت و حقوق ملت فلسطین حمایت می کنند تروریسم خوانده می شوند، ملتی که تحت سیطره حکومتی اشغالگر و نظام آپارتایدی به سر می برند.

وی افزود: بسیار مضحک است که فلسطینیان و عرب ها ضد یهود توصیف می شوند. افراط گری اسرائیلی در خدمت این ادعای عجیب است که نوعی تروریسم فکری است و آثاری معکوس در صحنه بین الملل برای اسرائیل به دنبال خواهد داشت. همانطور که نمی توان نسبت به نقض های متعدد قوانین بین المللی از طریق اقدامات اشغالگرانه و سرکوب ملت فلسطین توسط اسرائیل بی توجهی نمود، موسسات بین المللی، احزاب و کشورهای باید از رسوخ تروریسم فکری مورد تاکید اسرائیل جلوگیری کنند. جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی (BDS) را می توان یکی از اشکال این ممانعت به شمار آورد، با وجود اینکه این اقدام مبارزه ای کاملاً مسالمت آمیز در برابر ظلم و تبعیض نژادی است.

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین افزود: نتانیاهو به قدرت دیپلماسی خود برای تغییر موضع دولت های حامی فلسطین افتخار می کند و به موفقیت هایی در عادی سازی مساله فلسطین رسیده است. اما تصمیم وی برای خروج از یونسکو از ضعف موضع اسرائیل حکایت دارد، این نشانه ضعف اسرائیل است و نه قدرت آن. سرانجام این مساله نیروی نهفته فلسطینیان را اثبات می کند، اگر چه آنها به حملات دیپلماتیک خود در همه موسسات سازمان ملل و دیگر موسسات بین المللی ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: در حالی که اسرائیل توانست آمریکا را از سازمان یونسکو خارج کند، اما اگر این نبرد دیپلماتیک به سازمان بهداشت جهانی ، سازمان جهانی غذا و دارو یا سازمان جهانی مالکیت فکری بکشد آمریکا هزاران بار در خصوص عواقب خروج از این سازمان ها فکر خواهد کرد. خروج از این سازمان ها هزینه هایی سنگین و آثاری خطرناک در جهان خواهد داشت. ملت فلسطین از جنبه جمعیت و مساحت کشوری کوچک است اما این تحولات ثابت کرد که در عادلانه بودن مساله خود، دلیرانه بودن مبارزه خود و عزم جدی در حمایت از حقوق خود، ملتی بزرگ است.

کد خبر: 847446

وب گردی

وب گردی