دومین نمایشگاه صنعت ساخت افزایشی با چه تغییراتی برگزار می‌شود؟

نمایشگاه و مسابقه صنعت ساخت افزایشی توسط ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی دومین دوره خود را در حالی تجربه می کند که شاهد تغییراتی در بخش‌های مختلف آن خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اردیبهشت ماه سال جاری بود که نخستین "نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی" از سوی ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار شد. این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی فعالان این حوزه مواجه و به نوعی زمینه ساز آشنایی و آغاز تعامل شرکت های فناور این حوزه با یکدیگر شد تا مسیر توسعه این فناوری را با همکاری یکدیگر طی کنند بنابراین ستاد دومین دوره این نمایشگاه را با توجه به تجربه نخست خود نیمه اول سال آینده برگزار می کند.

سید امیر غفاری مسئول برگزاری این جشنواره توضیحاتی را درباره دومین رویداد چاپ سه بعدی که سال 97 برگزار می شود ارائه داد و گفت: همچون دوره نخست این دوره نیز در سه بخش برگزار می شود که شامل بخش های رقابت، نمایشگاه و سخنرانی است. البته در این بخش ها تغییراتی نیز رخ داده است به عنوان مثال علاوه بر رقابت ماشین آلات در این دوره در حوزه نرم افزار نیز شاهد رقابت گروه های شرکت کننده خواهیم بود.

غفاری با اشاره به برپایی غرفه هایی از مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور در بخش نمایشگاه این جشنواره بیان کرد: در بخش نمایشگاه در این دوره قصد داریم علاوه بر شرکت های فناور داخلی از شرکت های خارجی نیز برای حضور و ارائه دستاوردهای خود دعوت به عمل آوریم. البته از این طریق حضور شرکت ها از سایر کشورها زمینه تعامل و تبادل فناوری را فراهم می شود. همچنین در بخش سخنرانی ها نیز علاوه بر موارد مهم موضوعاتی همچون مرمت آثار باستانی با استفاده از ساخت افزایشی مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: 847488

وب گردی

وب گردی