دانشگاه پیام نور در بیش از 60 کشور دانشجو دارد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نوربا اشاره به بین المللی بودن دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در بیش از 60 کشور دانشجو دارد که هریک از این دانشجویان می توانند سفیر فرهنگی و قرآنی در خارج از مرز باشند. 

به گزارش ایسکانیوز، کریم نجفی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور در مشهد افزود: این مراکز نقش مهمی در توسعه فرهنگ و اندیشه قرآنی در جامعه دارند.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر ترامپ بیان کرد: با توجه به جاری بودن فرهنگ قرآنی در جامعه، استکبار و قدرتهای جهانی در مقابل ایران عاجز هستند و این امر عصبانیت آنها را در عرصه بین المللی رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی و فرهنگ انقلاب اسلامی باید بیش از بیش در کشور و جامعه ترویج یابد ، افزود: از هنر نیز باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

وی با اشاره به بین المللی بودن دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در بیش از 60 کشور دانشجو دارد که هریک از این دانشجویان می توانند سفیر فرهنگی و قرآنی در خارج از مرز باشند.

کریم نجفی برزگر در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: قرآن همان طور که خودش گفته تبیان لکل شی است و سعادت دنیوی و اخروی را برای همه ما ترسیم کرده، می تواند الگویی برای جامعه بشری باشد.

وی ادامه داد: اگر قرآن و اندیشه قرآنی در دانشگاه حاکم شود جامعه علمی آسیب نمی بیند و به دنبال ارتباطی که دانشگاه با خانواده ها دارد اگر در دانشگاهها دینداری باشد در جامعه هم رواج می یابد و بر عکس.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است وقتی شبهات مثل شب تاریک به طرف شما آمد به قرآن پناه ببرید، افزود: رواج مبانی قرآن، عترت و علوم انسانی و اسلامی می تواند در رفع شبهاتی که استکبار و فرهنگ غرب گسترش می دهد، موثر باشد.

وی اظهار کرد: مهمترین فعالیت فرهنگی در دانشگاه پیام نور، فعالیت قرآنی است که بر اساس آن دانشجوها با قرآن انس پیدا کرده و از آسیبها مصون می شوند.

نجفی برزگر ادامه داد: آسیبها فراز و نشیب دارد و در دانشگاه پیام نور به عنوان یک مجموعه فرهنگی تخلفات انضباطی نادر است یا وجود ندارد و در کنار آن فعالیتهای حجاب، عفاف و راهیان نور این دانشگاه هم مطلوب است.

وی گفت: دانشگاه پیام نور 30 شهید مدافع حرم دارد که الگویی برای نسل جوان هستند تا راه را گم نکنند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین 62 درصد دانشجویان پیام نور را خانم ها تشکیل می دهند و چون خانمها مربی خانواده هم به شمار می روند مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی و قرآنی می تواند تاثیر بسیاری در خانواده داشته باشد.

بیست و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور شامگاه دوشنبه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی، با معرفی نفرات برگزیده در مشهد به کار خود پایان داد.

حدود هشت هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کردند که 216 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

کد خبر: 847526

وب گردی

وب گردی