ارائه لایحه افزایش پاداش بخشودگی در ساخت‌وساز تا 35 درصد

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران، گفت: برای اینکه مطالبات شهرداری به خوبی اخذ شود طرح افزایش پاداش بخشودگی تا 35 درصد را ارائه کرده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سمیع‌الله حسینی مکارم در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با ارائه لایحه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری با افزایش پاداش بخشودگی تا 35 درصد، گفت: هدفمان از ارائه این لایحه ترغیب افراد برای پرداخت بدهی و ضرایب خود است تا این روند تسهیل یابد و این در فرآیند ساخت‌وساز نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: چون قبلاً مطالعه دقیقی بر روی این طرح انجام نشده با عدم استقبال آن مواجه شدیم اما مجدد باید روی آن کار شود تا حقوق شهر و سازندگان ساختمان‌ها استیفا شود.

مکارم ادامه داد: اگر در زمینه هزینه ساخت‌وسازها پافشاری کنیم در بحث اخذ مطالبات شهرداری مؤثر خواهد بود و اگر این گونه نشود تأثیرات تورمی در پی خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با اشاره به اینکه این لایحه بر اساس طرح تفصیلی نوشته شده، گفت: در سال‌های گذشته نرخ تثبیت و درآمد حاصل از آن برای شهرداری 2 هزار میلیارد تومان بود و تا سال قبل این رقم 2400 میلیارد تومان بوده است. این رقم تا شهریور ماه 1300 میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌شود اگر رقم تثبیت را برداریم هزار تا 1200 میلیارد تومان درآمد حاصل از آن خواهد بود.

706

کد خبر: 847653

وب گردی

وب گردی