با توجه به تراکم جمعیت زائرین اربعین زودتر اقدام به دریافت روادید کنند/با متخلفان اربعین برخورد جدی صورت می گیرد

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در خصوص صدور روادید با هیچ مشکلی روبه رو نبوده ایم، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تراکم جمعیت بیشتر می شود و زائرین باید زودتر مراجعه و روادید خود را دریافت کنند.

مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در رابطه با آخرین اخبار مربوط به برگزاری مراسم اربعین در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آخرین هماهنگی های درون کشور و نیازهایی که باید در تعامل با دولت و سفارت عراق انجام گیرد در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه ای که وزرای کشور ایران و عراق امضا کرده اند مرزهای ایران در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان برای اعزام زائرین آماده و مهیا هستند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: زائرین محترم از هر استان براساس تقسیم بندی جغرافیایی که صورت گرفته از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و مرز خسروی عبور و به سمت عتبات عالیات حرکت خواهند کرد.

آقابابایی با اشاره به حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ادامه داد: مسجدی، سفیر ایران در عراق نیازهایی که زائران ایرانی احتیاج دارند در تعامل با سفیرعراق به طور مرتب و منظم در جلسات متعدد پیگیری می کند.

وی با بیان این که در خصوص روادید با هیچ مشکلی روبه رو نبوده ایم، تصریح کرد: هرچه قدر عزیزان حضور داشته باشند روادید صادر خواهد شد فقط تاکید داریم با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تراکم جمعیت بیشتر می شود و زائرین باید زودتر مراجعه و روادید خود را دریافت کنند.

آقابایی افزود: زائرین محترم حتما به گذرنامه خود توجه داشته تا شش ماه اعتبار داشته باشد که ان شاءالله بر اساس آن گذرنامه بتوانند روادید خود را از سه کنسولگری و مراکز دوازده گانه صدور روادید در 12 شهر اخذ کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درمورد این موضوع که امور اربعین قرار است به استان ها واگذار شود، بیان کرد: بخشی از این کار صورت گرفته، انشالله در سال های بعد به خصوص سال آتی تمام مدیریت اعم از اعزام، اسکان، تغذیه و نوع خدماتی که نیاز است به صورت استانی باشد تا انشالله زائرین بتوانند بهتر و راحت تر به سمت مرزها حرکت و وارد خاک عراق شوند و به مسیر خود بازگردند.

آقابابایی در پاسخ به این سوال که در صورت مشاهده تردد غیرقانونی برخی افراد برای عبور از مرزها، چه تدبیری اندیشیده شده، گفت: امسال مقداری برخوردها جدی تر خواهد شد، زیرا سال گذشته به حق الناس دیگر زائرین لطمه وارد شد، در حقیقت این موضوع مطالبه دولت عراق است و تاکید مقام معظم رهبری که قوانین و مقررات را زائرین کاملا رعایت کنند.

وی در پایان گفت: کسانی که به اصرار تاکید بر کار غیرقانونی دارند پلیس براساس قوانین با آنها برخورد خواهد کرد.

901/900

کد خبر: 847663

وب گردی

وب گردی