اروپا حق اظهار نظر درباره حضور  ایران در منطقه را ندارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: برجام هیچ گونه شرطی ندارد و باید مطابق آنچه بین ایران و  1+5 توافق رسید ادامه یابد.

دکتر علی اکبر ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه واکنش ما در قبال اظهارات طرف های غربی در قبال برجام چه خواهد بود گفت: به نظر می رسد آنها باید در اظهاراتشان دقت بیشتری داشته باشند. اینکه بگویند برجام را قبول داریم ولی باید در خصوص مسائل منطقه ای و برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم مشروط کردن برجام است و به هیچ عنوان برایمان قابل نیست.

وی افزود: برجام هیچ گونه شرطی ندارد و باید مطابق آنچه بین ایران و 1+5 توافق رسید ادامه یابد.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه اروپایی‌ها حق ندارند این طور بگویند که برجام را قبول داریم اما باید در خصوص مسائل منطقه‌ای هم با ایران مذاکره داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما در این منطقه حضور داشته و حق داریم با همسایگان خود که با آنها اشترکات بسیاری داریم ،همکاری داشته باشیم.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چه حقی دارند که در خصوص حضور یا عدم حضور ما در منطقه اظهار نظر کنند و بگویند که چه کسی چه کاری انجام بدهد! برای مثال دولت عراق صاحب کشور خودش است و آقای عبادی تا امروز به خوبی به مسئولیت خود عمل کرده و اگر ایران در آنجا حضور مستشاری دارد بنابه خواست قانونی دولت عراق است. در خصوص حضورمان در سوریه همین طور است.

گفتنی است این دیدار در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

302

کد خبر: 847692

وب گردی

وب گردی