هاشمی: پدافند غیرعامل باید وارد زندگی مردم شود/ مسئولان باید فهم درستی از مساله پدافند غیرعامل داشته باشند

قائم مقام وزیر کشور گفت: پدافند غیرعامل باید وارد زندگی مردم شود تا اگر تهدیدی متوجه کشور شد، بتوانیم با هزینه کمتری از آن تهدید خارج شویم.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین هاشمی صبح امروز در دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل در وزارت کشور، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک نیاز کشور است و وقتی این نیاز را حس کنیم به طرف آن حرکت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به فهم درست و مشترکی از پدافندغیرعامل برسیم و این فهم را به مردم منتقل کنیم افزود: در این شرایط می‌توان به تامین امنیت کشور و حفظ زیرساخت‌های کشور امیدوار بود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مسئولان باید فهم درستی از مساله پدافند غیرعامل داشته باشند و آن را به شکل درستی به مردم انتقال دهند، اظهار داشت: میتوانم بگویم اکثریت مردم از پدافند غیرعامل درک درستی ندارند؛باید به کمک فضای مجازی و رسانه ها مردمی شدن پدافند غیرعامل را مردمی را دنبال کنیم؛ به گونه ای که بدون پدافند غیرعامل زندگی برایشان سخت شود. هر کجا مردم را وارد کردیم، موفق شدیم که مصداق آن هشت سال دفاع مقدس است.

هاشمی با اشاره به حضور دانشگاه ها در همایش امروز تصریح کرد: خوشحالم مراکز علمی و دانشگاه ها وارد این مقوله شده‌اند چرا که تا زمانی که دانشگاه‌ها وارد نشوند توفیقی بدست نمی آید. وزارت کشور تلاش می‌کند مساله پدافند غیرعامل را توسعه و عملیاتی و برای استان‌ها و بخش‌های کشور آن را تعریف کند.

وی افزود: ما در تهران ساماندهی صنایع را شروع کردیم و این رویکرد باید در استان های دیگر نیز دنبال شوند. ساماندهی، نوسازی، استفاده از تکنولوژی و رقابت پذیری را در شهرکهای جدید در تهران دنبال کردیم. ما در تهران 450 هزار صنف و واحد خدماتی و تولیدی داریم که برخی از آنها بالای 50 نفر نیرو داشتند. این رویکرد ساماندهی باید با نگاه پدافندغیرعامل در سایر استانها الگو شود.

قایم مقام وزیر کشور تاکید کرد: من وقتی امکانات ستاد مدیریت بحران تهران را دیدم متوجه شدم که امکانات پاسخگوی شهر تهران نیست. من نگرانی خود را به وزیر کشور منتقل کردم و با تلاش وزیر کشور زمین هایی در اطرف حرم امام (ره) برای ستاد مدیریت بحران کشور و منطقه جانمایی شده‌اند.

هاشمی با اشاره به وضعیت منطقه ای خاطرنشان کرد: ما با تهدیدات منطقه ای و بین المللی روبرو هستیم. تهدیدات ترامپ را شنیدید. اینها توجه بیشتر به پدافند غیرعامل را می طلبد. باید زندگی مردمی و زیرساخت‌ها ایمنی سازی شوند.

301

کد خبر: 847702

وب گردی

وب گردی