وزش باد شدید در تهران و 6 استان دیگر/ دما در دامنه های البرز شرقی و مرکزی کاهش می یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده پرداخت.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس گزارش های هواشناسی، روز گذشته فعالیت یک سامانه بارشی موجب بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق سواحل شمالی و شمال غرب کشور و استان های واقع در دامنه های البرز غربی و مرکزی شده و به دنبال آن دمای هوا نیز کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی امروز در 4 استان کشور شامل شرق مازندران، گلستان ، خراسان شمالی و ارتفاعات خراسان رضوی فعال خواهد بود که به تدریج میزان فعالیت بارشی این سامانه کاهش پیدا می کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در صبح روز چهارشنبه کاهش دما ناشی از این سامانه بارشی در برخی مناطق استان های واقع در دامنه های البرز شرقی و مرکزی محسوس است.

وی بیان کرد: وزش باد شدید در 7 استان کشور شامل تهران، قم، سمنان،شمال یزد، برخی نقاط استان های اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه است. همچنین بارش های پراکنده از اوایل امشب و روز چهارشنبه در برخی مناطق 5 استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات شمالی فارس دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی 3 روز آینده گفت: پیش بینی می شود آسمان امروز تهران صاف و به همراه وزش باد باشد که شدت وزش باد در برخی ساعات روز افزایش خواهد یافت.آسمان پایتخت طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف و به همراه گاهی وزش باد است. دمای هوا در بیشترین حالت خود به 21 درجه و در کمترین حالت خود به 9 درجه خواهد رسید.

701

کد خبر: 847710

وب گردی

وب گردی