دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ در این شهر گشایش یافت

دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ نما در شهر «نیم ور» محلات روز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس انجمن سنگ و رئیس خانه معدن ایران گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، این نمایشگاه بین المللی در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور در فضایی به مساحت 90 هزار مترمربع شامل 20 هزار مترمربع فضای سرپوشیده و 70 هزار متر مربع فضای باز برپا شده است.
در 350 غرفه این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای حوزه سنگ های معدنی و تزئینی در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی، قطعات و لوازم سنگ بری، معدن و ماشین آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته به این صنعت به نمایش درآمده است.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: 500 شرکت داخلی و خارجی در این دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور محلات حضور دارند.
محمد حلاجیان افزود: 350 نفر از تجار و میهمانان خارجی از 18 کشور در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات حضور دارند.
وی ادامه داد: شرکت های تولید سنگ از برزیل، حضور تجار کشورهای ایتالیا، چین، هند، ترکیه، اتریش، نروژ، آذربایجان، نیجریه، غنا، کونگو، عمان و کویت از جلوه های دهمین نمایشگاه سنگ ایران است.
حلاجیان اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی سنگ محلات کارنامه درخشانی در سنوات قبل داشته و با توجه به اینکه محلات قطب مهم تولید سنگ های ساختمانی است، برگزاری این نمایشگاه در قلب ایران ظرفیتی موثر در بازتعریف سیاست های معدنی و بازاریابی سنگ های ساختمانی است.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: فعالان حوزه معادن و صنایع وابسته و مصرف کننده با وجود شمار قابل توجهی از معادن سنگ اطلاع جامع از پتانسیل‌های معدنی کشور ندارند و این نمایشگاه فرصتی برای ارائه داشته های این حوزه است.
حلاجیان گفت: نمایشگاه بین المللی سنگ محلات تا 28 مهر ماه دایر است و علاقه مندان می تواند برای ورود به نمایشگاه سنگ محلات در نمایشگاه ثبت نام کنند و برای ثبت نام آنلاین و جلوگیری از اتلاف وقت به آدرس https://sabtnama.com/Events/10091/Register مراجعه کنند.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما در کشور است که در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
70 معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن ها 30 میلیون تن است و میزان برداشت سالانه از این معادن 2 میلیون تن است.
بیش از 2 درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان درمحلات تولید می‌شود و 280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه انجام می شود.

ایرنا

کد خبر: 847731

وب گردی

وب گردی