الفبای کار و تلاش باید در مدرسه آموخته شود

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت :خیلی از مدارس دنیا، امروز نظافتچی و باغبان ندارند و بچه‌ها در مدارس، خود کار می‌کنند زیرا الفبای کار و تلاش باید در مدرسه آموخته شود؛ آینده کره زمین را زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی انسان‌های خودسر مثل ترامپ و دیگری آلودگی محیط زیست تهدید می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: ما در مقطع بسیار مهمی از بُعد تحولات داخلی قرار داریم و انقلاب ما در آستانه چهل سالگی و اعتلا قرار دارد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش باید انسان‌هایی امیدوار به آینده باشند و اگر این مسئله حاصل نمی‌شود تبعاً باید تلاش بیشتری بکنیم؛ بارها از سند تحول بنیادین صحبت شده است که باید محقق شود و بخش دیگر تحول آن، فرهنگی است.

ابتکار اضافه کرد: کاربردی کردن علوم بسیار مهم است؛ و باید به دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی و دانشگا‌ه‌های فنی‌وحرفه‌ای بیش از پیش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه چالش مهم جوامع، مسئله مهارت‌های زندگی است و باید فضا و فرصت حضور خانواده‌ها در همه مراحل را فراهم کنیم، گفت: انجمن اولیا و مربیان باید از جایگاهی برخوردار باشد که اولیا را پای کار مسائل مدرسه بیاورد و در اعتلای وضعیت پرورش و ایجاد فضای سالم برای گفت‌وگو بین مدرسه و خانواده و طرح مسائل و مشکلاتی که چون عمومی طرح نمی‌شود بعدها بسیار پیچیده می‌شود، گام بر دارد.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: راه حل اصلی، پیشگیری است و پیوند اولیا و مدارس و آگاهی خانواده‌ها، یکی از راه‌حل‌های اصلی است؛ فضا برای طرح مسائل در خانواده باید فراهم شده و بعد پیوند با مدرسه برقرار شود.

وی اضافه کرد: ما چاره ای نداریم جز اینکه تحولات را در نظام آموزش و پرورش ایجاد کنیم و بیش از اینکه به مباحث علمی و حفظیات بپردازیم، به مهارت توجه کنیم.

وی ادامه داد: باید به آموزش حق و حقوق شهروندی در عمل بپردازیم و در حوزه زنان و خانواده اگر آسیب داریم، ریشه‌اش در عدم آموزش این مهارت‌هاست.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است و به دلیل اینکه برای برخی ملاحظات آگاهی ندادیم و پیوند اولیا و مربیان و آموزش خانواده‌ها در مقابله با این وضعیت موثر است.

وی با بیان اینکه ما در معاونت زنان و خانواده به طور کامل در کنار آموزش و پرورش هستیم، گفت: دولت لایحه امنیت اجتماعی را آماده کرده است تا زمینه قانونی خشونت علیه زنان را کاهش دهد و آمادگی تفاهم نامه با انجمن اولیا و مربیان برای توسعه آموزش‌ها در حوزه های مختلف را داریم.

706

کد خبر: 847787

وب گردی

وب گردی