ترامپ با تحریف نام خلیج فارس نشان داد دشمن همه ملت ایران است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تحریف نام خلیج فارس نشان داد با همه ملت ایران دشمن است و توطئه های او تنها به مسلمانان، نظام اسلامی و سپاه پاسداران برنمی گردد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در «تجمع بزرگ حوزویان در محکومیت اظهارات شیطان بزرگ و حمایت از نظام اسلامی» در مدرسه فیضیه قم، بیان کرد: این انسان بی سواد، خلیج همیشه فارس ایران را خلیج عربی خواند تا بگوید لجاجت و دشمنی او با همه ملت ایران است و منحصر به قشر خاصی نیست.
وی با اشاره به این که حقیقت دشمنی آمریکا با مردم ما به خوبی آشکار شده است، افزود: اکنون همه ملت ایران و تمام کسانی که کشور خود را دوست دارند شعار مرگ بر آمریکا را بلند سر می دهند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا به صراحت می گوید من دیوانه ام تا سایر ملت ها از او حساب ببرند، مردم ایران در جواب این دیوانه بازی ها به ترامپ می گویند به کشور ما نزدیک نشود که در غیر این صورت شاخ او را خواهیم شکست.
خاتمی گفت: مقاومت و تکیه بر فرهنگ عاشورا، نسخه شفابخش ملت ایران در برابر توطئه دشمنان است و ما تا این راه را ادامه می دهیم همیشه در اوج عزت باقی خواهیم ماند.
وی بیان کرد: اجتماع حوزویان در اعتراض به سخنان ترامپ نشان می دهد، روحانیت و حوزه های علمیه، روحیه انقلابی گری خود را حفظ کرده اند و همراه ملت تا آخرین نفس در برابر استکبار و نقشه های شوم آن، مقاومت می کنند.
وی با اشاره به این که مساله آمریکا، اسلام و حکومت دینی است، ادامه داد: دشمنی آمریکا با ملت ایران به دلیل تشکیل حکومت اسلامی در منطقه راهبردی و مهم غرب آسیاست، مساله استکبار و آمریکا با ایران به موضوع هسته ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم مربوط نمی شود، چراکه در همه این موارد خود آمریکایی ها سرآمد شرارت هستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که سخنان ترامپ نشان داد او به معنای حقیقی کلمه طغیان گر است، گفت: شعار مرگ بر آمریکایی که ایرانیان سر می دهند به خاطر جنایت هایی است که این کشور در منطقه پیرامون ایران و سراسر جهان مرتکب می شود و این شعارها ریشه قرآنی دارد.
وی بیان کرد: در جواب دخالت های آمریکا در موضوع های دفاعی و موشکی خود می گوییم؛ این دستور قرآن است که مسلمانان باید در برابر دشمنان خود مجهز به سلاح های پیشرفته باشند و به لطف الهی توانمندی های خود را در حوزه موشکی ارتقا نیز خواهیم داد.
وی ادامه داد: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست آن هم نه به دلیل ترس از آمریکا بلکه به دلیل دستورهای دین مبین اسلام که مسلمانان را از داشتن سلاح های کشتار جمعی نهی می کند.
خاتمی گفت: ملتی که به سطح غنی سازی 20 درصد اورانیوم رسیده است، راه خود را پیدا کرده و ما سیاست بازدارندگی دفاعی خود را حفظ خواهیم کرد.
وی افزود: نیروی های مسلح ما سطح آمادگی بالایی برای پاسخ به هرگونه تهاجم احتمالی دشمنان دارند و در این زمینه خبرهای خوشی در راه است.
وی ادامه داد: بازرسی از مراکز نظامی ایران خوابی است که هیچ گاه برای دشمنان تعبیر نخواهد شد، ملت ایران پای هر بیگانه ای را که بخواهد به مراکز نظامی ما وارد شود خواهد شکست.
خاتمی بیان کرد: ترامپ تهمت هایی را به ملت ایران وارد کرد که در اصل متوجه خود آمریکاست، این آمریکایی ها بودند که در ایران کودتا و از دشمنان ملت ایران همچون صدام برای کشتن مردم ما حمایت کردند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها از کشورهای دیکتاتوری همچون عربستان سعودی حمایت می کنند که در طول تاریخ خود رنگ انتخابات را ندیده است، اما در ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب حدود 30 انتخابات برگزار شده است؛ پس در حقیقت مرگ بر دیکتاتور به معنای مرگ بر آمریکا و حامیان آن است.
خاتمی گفت: ترامپ در سخنان خود معترض به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، در جواب او باید بیان کرد؛ سپاه مظهر اقتدار ملت ایران است و این نیرو بازوی اجرای فرامین رهبری است، همان طور که در جریان حمله به مکان استقرار تروریست ها در سوریه سپاه چند ساعت بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سیلی زدن به دشمن، عملیات موشکی خود را انجام داد.
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه 28 خرداد 1396، مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه «دیرالزور» در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
وی افزود: امام راحل (ره) می فرمود؛ اگر سپاه نبود کشور نبود و رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند سپاه پاسداران دارای شان معنوی و انقلابی است؛ این سخنان نشان دهنده اهمیت وجود این نهاد در نظام جمهوری اسلامی است که هیچ قدرتی توانایی تضعیف آن را ندارد.
وی ادامه داد: سخنان ترامپ باعث شکل گیری اتحاد ملی برای حمایت از نهاد انقلابی سپاه پاسداران در میان تمامی آحاد جامعه شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته، به رغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به برجام تایید کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد.
رییس جمهوری آمریکا درباره نیروی مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: ما سپاه را تحت فشار قرار خواهیم داد؛ من به وزارت خزانه داری اجازه می دهم که سپاه را تحت تحریم بیشتر قرار دهد و از متحدانمان می خواهم که با ما همراه شوند.
«تجمع بزرگ حوزویان در محکومیت اظهارات شیطان بزرگ و حمایت از نظام اسلامی»، امروز با حضور فضلا، علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و قشرهای مختلف مردم در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 847805

وب گردی

وب گردی