نعمتی: هدف ۴۰ ساله آمریکا براندازی حکومت ایران است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس معتقد است: آمریکا بارها اظهارات ضد و نقیض را مطرح و پس از آن تغییر موضع داده زیرا هدف اصلی آن براندازی نظام جمهوری اسلامی و ملتهب کردن فضای جهانی علیه ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تغییر موضع آمریکا در زمینه برجام و تاکید آنها بر تغییر حکومت ایران، گفت: برجام اتفاق و هماهنگی بین‌المللی است، هرچند مجریان این مذاکرات 5+1 بودند اما در پشت صحنه هماهنگی بین کشورهای مختلف موجب تحقق مذاکرات و توافق هسته‌ای شد. از سوی دیگر مذاکرات و برجام بازی برد-برد بین جمهوری اسلامی ایران و 5+1 است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحریم از سوی یکی از اعضای طرف مقابل (5+1) و نقض برجام غیرممکن و غیرپذیرش برای ایران است، از سوی دیگر ایران و پنج کشور اروپایی طرف مقابل با افزودن الحاقیه جدید به برجام مخالف هستند زیرا توافق صفر تا صدی انجام گرفته است.

وی تغییر موضع یکباره برجامی آمریکا را اقدامی برای ملتهب شدن فضای جهانی علیه ایران دانست و افزود: آمریکایی‌ها با بازگشت به موضع گذشته، نشان دادند که اظهارات ترامپ از سر احساس و عدم آگاهی بوده است، بنابراین رئیس جمهور آمریکا بعد از این باید الفبای تجارت و سیاست را بیاموزد تا بداند تبعیت از توافق بین‌المللی امری قانونی و ضروری است.

نعمتی معتقد است: تغییر موضع آمریکا اتفاق جدیدی نیست زیرا بعد از انعقاد توافق هسته‌ای، آمریکا بارها اظهارات ضد و نقیض را مطرح و پس از آن تغییر موضع داده است، با این حال آمریکایی‌ها بدعهدی خود را نشان داده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید مواضع ما را روشن و آمریکا را مجاب به پایبندی به تعهدات برجامی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکایی‌ها عادت دارند یکی به نعل و یکی به میخ زنند، یادآور شد: احتمال تکرار این شیوه ارتباطی و سیاسی آمریکا در آینده وجود دارد، بنابراین پیش از تکرار باید تکلیف مشخص شود.

وی اهداف آمریکا مبنی بر تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: اظهارات وزیرخارجه آمریکا در مورد تغییر حکومت ایران جدید نیست زیرا در مقاطع مختلف به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، آمریکا با کمک به قومیت‌های مختلف در اوایل انقلاب به دنبال تحریک آنها علیه جمهوری اسلامی بودند، همچنین در حادثه طبس هم هدف تحقق کودتای نظامی در ایران داشتند.

نعمتی تصریح کرد: آمریکا با ترور مسئولان تراز اول کشور، تحمیل جنگ 8 ساله و اتفاقات متعدد به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، منتهی تیلرسون با طرح این موضوعات از شفافیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. این در حالی است که آمریکایی‌ها ملت ایران را نشناخته‌اند، ملتی که با خون، پوست و استخوان به نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیش از 70 درصد ملت ایران با گذشت نزدیک به 40 سال در انتخابات حضور پیدا کرده وو این جز همدلی بین مردم و مسئولان و نظام معنای دیگر ندارد، آمریکایی‌ها باید بدانند مردم همچنان در ایام الله‌های مختلف یکپارچه شعار «مرگ بر آمریکا» سر خواهند داد.

وی با انتقاد طرح تحریم علیه سپاه با هدف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: سپاه جدای از مردم نیست، سپاه از دل مردم بیرون آمده لذا امکان تحریم آن نیست. در واقع آمریکا خواستار تحقق حکومت سرطانی داعش در منطقه است که تاکنون سپاه با رشادت‌ها مانع آن شد، لذا سپاه تضعیف شدنی نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران معتقد است سپاه از مردم مظلوم سوریه، یمن و عراق که آمریکا به دنبال براندازی حکومت آنها و غارت آنهاست، حمایت و دفاع می کند لذا این تهدیدات راه به جایی نخواهد برد. در طول سی سال گذشته ایران به تحریم عادت کرده است، ترامپ و تیلرسون و مجموعه هیات حاکمه آمریکا تنها حرف و زبان آمریکا را یکی کرده و به جهان اعلام می کنند این تنها تفاوت پیش آمده در امریکاست.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ تیلرسون وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام موافقت با اظهارات اخیر «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور تأکید کرد که باقی ماندن در برجام در جهت تأمین منافع امنیت ملی آمریکا است و رئیس‌جمهوری آمریکا نیز همین عقیده را دارد؛ با این حال «تلاش ما این است که از صداهای معتدل در ایران حمایت کنیم، از دموکراسی‌خواهی و آزادی‌طلبی آن‌ها حمایت کنیم، به این امید که روزی مردم ایران کنترل حکومت این کشور را بازپس بگیرند و تاریخ غنی این کشور را احیا کرده و عضوی مثمر ثمر در تجارت و اقتصاد منطقه باشند.»

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 847817

وب گردی

وب گردی