گزینه نهایی وزارت علوم مشخص شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزینه پیشنهادی وزارت علوم خبر داد و گفت: رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان برای تصدی وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزینه پیشنهادی وزارت علوم خبر داد و گفت: رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان در نظر گرفته شده اگرچه در حال حاضر نامه ای به مجلس واصل نشده است.

وی با اشاره به آغاز برخی هجمه‌ها از سوی طیفی خاص به گزینه پیشنهادی وزارت علوم اظهار داشت: در مقابل، اصولگرایان مجلس فعلاً در قبال گزینه پیشنهادی موضعی اتخاذ نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان این خبر را تایید نموده و می گوید: دولت با وی وارد مذاکره شده و برنامه خواسته است.

منصور غلامی ادامه داد که برنامه وی جهت ارائه به دولت تا اوایل هفته آینده آماده می شود.

وی که از طیف اصلاحات است در دولت های هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم سکاندار دانشگاه بوعلی همدان بوده است. تخصص او در رشته باغبانی و فارغ التحصیل دانشگاه آدلاید استرالیاست.

بیشترین سابقه اجرایی غلامی در استان همدان است.

فشار جامعه علمی بر رئیس جمهور در ماه های اخیر، وی را وادار کرده است که به گزینه های غیرتهرانی هم متوسل شود. حسن روحانی که خود را در برابر یکی از چالشی ترین انتخاب های خود می بیند برآن است تا گزینه ای معرفی شود که بتواند رای اعتماد از مجلس بگیرد اگرچه در این میان از گزینه های دیگری مانند سیدضیا هاشمی و الهام امین زاده نیز نام برده می شود.

کد خبر: 847855

وب گردی

وب گردی