شناسایی و تشویق سازندگان فعال در زمینه تجمیع املاک بافت فرسوده

شهرداران مناطق ۹ ،۱۰ و ۱۱ در نشستی مشترک به میزبانی منطقه ۱۰ به بررسی مسائل و مشکلات در نقاط مرزی و همچنین بحث و تبادل نظر و استفاده از تجربیات برای نوسازی بافت های فرسوده پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، به منظور همفکری، تشریک مساعی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات نقاط مرزی نشست هم اندیشی با حضور سهیلا صادق زاده شهردار منطقه ۱۰، سید علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ و نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ به میزبانی منطقه ۱۰ برگزار شد. در این نشست صمیمی صادق زاده با اشاره به ضرورت هم افزایی و تشریک مساعی در مناطقی که دارای بافت جمعیتی، فرهنگ، کالبد و نقاط قوت و ضعف تقریبا مشابهی هستند گفت: استفاده از تجارب، دانش و نظرات سازنده مناطق همجوار موجب ایجاد هم افزایی،اجرای اقدامات بهینه و همچنین اتخاذ رویه ای واحد برای حل و فصل مشکلات احتمالی خصوصا در نقاط مرزی مشترک خواهد شد.

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و بهره مندی از تجربیات و نظرات مناطق هم جوار می باشد.

گفتنی است در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات "بهسازی منظر و نمای شهری، حمایت از خانواده های بی بضاعت، نیازمند و زنان سرپرست خانوار، ساماندهی دستفروشان خصوصا در نقاط مشترک مرزی، رفع معضلات بزرگراه یادگار امام (ره)، زیباسازی خیابان قزوین و اتوبان شهید نواب صفوی، نورپردازی و توسعه فضای سبز خیابان آزادی و ..." بحث و تبادل نظر شد همچنین با توجه به اهمیت نوسازی بافت های فرسوده و به منظور حمایت از بخش خصوصی و تشویق و توسعه نوسازی بافت های فرسوده مقرر شد سازندگانی که بیشترین فعالیت را در تجمیع بافت های فرسوده به صورت مشترک در این سه منطقه داشته اند شناسایی و از آنان تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است در این جلسه مناطق آمادگی خود را برای اجرای کار تیمی در راستای ساماندهی سد معبر وانتی ها و دستفروشان اعلام کردند.

در خاتمه مقرر شد جلسه آتی به میزبانی منطقه ۱۱ برگزار شود.

706

کد خبر: 847870

وب گردی

وب گردی