پرورش ماهی به سبک اقتصاد مقاومتی در مازندران

جلسه هم اندیشی با پرورش دهندگان ماهی (قفس های دریایی)، در سالن اجتماعات شیلات مازندران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری وتوسعه بازارآبزیان شیلات ایران برگزاری این نشست را فرصتی لازم برای بررسی مشکلات پرورش ماهی درقفس دانست و بر نقش بازار در زنجیره تولید به عنوان آخرین بخش این زنجیره برای به نتیجه رسیدن فعالیت های آبزی پروری تاکید کرد.
مدیرکل شیلات مازندران نیز در این نشست گفت: پرورش ماهی در قفس های دریایی یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تقاضاها برای سرمایه گذاری در این بخش، توسعه آن یکی از اولویتهای شیلات این استان بوده و تولید ماهی به این روش نقش مهمی درر ونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.
حسینعلی رستمی، شناسایی بازارهای هدف برای ایجاد تعادل بین تولید و بازار، ضرورت تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی در قفس های دریایی، برخورداری تولیدکنندگان ماهی از مشوق های بسته حمایتی دولت را ازجمله اقدامات مهم برای توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی برشمرد و افزود: شیلات مازندران با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز، به یاری آبزی پروران ماهی در قفس های دریایی خواهد آمد.
مبارزه باصیادان غیرمجاز در کنار جایگاه های قفس، فراهم کردن شرایط بهتر برای صادرات ماهیان تولیدی، ایجاد مشوق های صادراتی برای محصولات آبزی و پیگیری این موارد از جمله نظرات و پیشنهادات پرورش دهندگان ماهی (قفس های دریایی) در این نشست بود.

منبع:صدا وسیما

902/900

کد خبر: 847872

وب گردی

وب گردی