«سلام فارسی» در صربستان تجدید چاپ شد

کتاب آموزشی «سلام فارسی» نوشته سعید صفری با اصلاحات تازه در کشور صربستان تجدید چاپ شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، این کتاب که نخستین درسنامۀ آموزش زبان فارسی برای دانشگاه بلگراد و فارسی‌آموزان صرب است، به عنوان سرفصل درسی این دانشگاه تعیین شده است. همچنین در دوره‌های آموزش آزاد رایزنی فرهنگی ایران که در دانشگاه‌های جان‌نزبیت و دانشکده گردشگری بلگراد تشکیل‌ می‌شود مورد استفاده قرار گرفته است.

کتاب «سلام فارسی» با حمایت رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان منتشر شده است.

دانشکده زبان دانشگاه بلگراد (دانشگاه فیلولوژی) در حدود ۲۰۰ دانشجوی زبان فارسی دارد که به گفته رئیس این دانشکده، در میان کشورهای اروپایی از نظر تعداد دانشجوی علاقه‌مند به زبان فارسی کم‌نظیر است.

بر اساس این خبر، رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان در راستای سیاست کلی توسعه و گسترش زبان فارسی در این کشور و تهیه مقدمات و الزامات تشکیل کرسی مستقل زبان فارسی در دانشگاه بلگراد، برنامه‌های حمایتی برای تولید محتوای آموزشی اختصاصی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به انتشار نشریه فانوس فارسی، نخستین نشریه آموزشی و مهارت افزایی زبان فارسی، تهیه مجموعه آموزشی سلام فارسی ۲ و ۳ برای سطوح میانی و پیشرفته و همکاری با دانشگاه بلگراد برای تهیۀ درسنامه‌های اختصاصی اشاره کرد.

چاپ دوم درسنامه آموزش زبان فارسی دانشگاه بلگراد به کوشش دکتر سعید صفری (مشاور علمی: دکتر رضامراد صحرایی ) و توسط ناشر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سعدی در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

502

کد خبر: 847915

وب گردی

وب گردی