افزایش 75 درصدی حجم انتقال گاز از منطقه پنج عملیات انتفال گاز ایران

انتقال پایدار 75 درصد گاز تولیدی کشور از منطقه 5 عملیات انتقال گاز با افتتاح پروژه افزایش ظرفیت انتقال گاز فراشبند 10 تحقق یافت .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران،حمید رضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاح و بهره برداری رسمی از تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند 10 که با حضور دکتر امین عربی مشاور امورنفت،گازو پتروشیمی استاندار فارس، مهندس محسن پور زارع فرماندار فراشبند، سعید توکلی مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران و تنی چند از مقامات محلی و استانی و مدیران و کارکنان این شرکت در منطقه فراشبند برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت : اینکه شرکت انتقال گاز که وظیفه اش بهره برداری از ایستگاههای تقویت فشار گاز است پروژه راه اندازی یک ایستگاه را بر عهده گرفته و آن را به رغم تمامی مشکلات به خوبی به انجام رسانده در نوع خود بسیار مهم و ارزشمند است .
او در ادامه اظهار داشت: این مهم که به رغم مشکلات موجود در بازه زمانی تأیین شده به اتمام رسید، نتیجه مدیریت خوب شرکت انتقال گاز ایران و پیمانکاران مربوطه است .
عراقی با اشاره به اینکه شرکت گاز به طور کلی دو مأموریت دارد که همه کارها از این دو مأموریت نشأت می گیرد، گفت : تأمین گاز مطمئن و پایدار با رعایت حفظ محیط زیست برای کشور یکی از دو مأموریت مهم ماست است که برای رسیدن به آن باید تلاش های بسیاری کرد .
معاون وزیر در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: این تلاش هم خود را در جستجوی مخازن و منابع جدید گازی نشان می دهد و هم در آماده سازی بیشتر زیرساختها برای تولید بیشتر .
به گفته عراقی با توجه به اینکه افتتاح هر دو فاز پارس جنوبی نیاز به یک خط انتقال گاز دارد و هر خط انتقال نیاز به ایستگاه های تقویت فشار، به خوبی می توان اهمیت مناطق عملیات انتقال گاز را دریافت .
او در ادامه افزود: ما در طی چهار سال گذشته به رغم آنکه هر روز با یک بحران روبرو بودیم، ولی موفق شدیم با تلاش شبانه روزی مأموریت خود را که تأمین پایدار گاز است ، را به نحو احسن به انجام برسانیم .
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه پروژه های خطوط دهم ، هشتم و ششم به بهره برداری رسیده و یا به زودی به بهره برداری می رسد، گفت: بر همین اساس در آینده بسیار نزدیک مشعل گاز در مرز شلمچه در مرز ایران و عراق، برای صادرات گاز به بصره روشن می شود.
عراقی در پایان اظهار داشت : در حال حاضر علاوه بر 9 هزار روستایی که طی چهار سال نخست دولت تدبیر و امید گازرسانی شده اند ، پروژه گازرسانی به 5 هزار روستا را نیز در حال اجرا داریم .

این گزارش می افزاید مراسم افتتاح و بهره برداری رسمی از تاسیسات تقویت فشار گاز فراشبند 10 صبح امروز ( سه شنبه 25 مهرماه ) در شهر فراشبند استان فارس برگزار شد.

402

کد خبر: 847922

وب گردی

وب گردی