کشته شدن 15 غیرنظامی طی عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان

منابع محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند که در عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در شهرستان‌های «حصارک» و «پیچراگام» این ولایت ، دستکم ۱۵ غیرنظامی افغان کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»، نیروهای آمریکایی شب گذشته در عملیات شبانه در منطقه «دواب» شهرستان حصارک پنج غیرنظامی افغان را کشته و یک نفر دیگر را اسیر گرفتند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای آمریکا در این عملیات تعدادی از منازل مسکونی در منطقه دواب را نیز تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی در شهرستان «پیچراگام» این ولایت نیز 10 غیرنظامی افغان را در جریان عملیات نظامی کشته‌اند.

مردم محلی با عمدی دانستن کشتار غیرنظامیان در این شهرستان توسط نیروهای آمریکایی تاکید کردند که این نظامیان شب هنگام به منازل مسکونی در منطقه «پاس صبر» این شهرستان حمله و افراد بی‌دفاع را پس از اسارت تیرباران کردند.

فرماندهی پلیس ولایت ننگرهار البته درباره کشته شدن غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی در این دو شهرستان ابراز بی‌اطلاعی کرد.

اخیرا هواپیماهای بدون سرنشین یک خودروی سواری در منطقه «گروپ شش» در نزدیکی شهرستان «مارجه» ولایت هلمند در جنوب افغانستان را نیز هدف قرار دادند که در نتیجه دو زن، دو مرد و یک کودک کشته شدند.

کشتار غیرنظامیان افغان از سوی نیروهای خارجی در حالی افزایش یافته است که وزیر دفاع آمریکا از اعطای صلاحیت‌های میدانی بیشتر به نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان خبر داده بود.

کد خبر: 847932

وب گردی

وب گردی