دلارهای عربستان باعث به کار بردن نام جعلی برای خلیج فارس توسط ترامپ شد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: میلیاردها دلار عربستانی باعث شد که نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس توسط ترامپ به کار رود.

به گزارش ایسکانیوز،آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز در جمع طلاب، اظهار کرد: با وجود نیروهای مقاومت و سپاه قدس، رویا آمریکا برای تسخیر خاورمیانه به تحقق نرسید.

وی ادامه داد: رویا آمریکا برای تحقق و ایجاد اسرائیل از نیل تا فرات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه نیروهای مقاومت و سپاه قدس از بین رفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بیان اراجیف و توهین به ملت بزرگ ایران از سوی دولتمردان آمریکایی به دلیل اضطراب و ترس آنها از عدم تحقق اسرائیل از نیل تا فرات است.

وی بیان کرد: میلیاردها دلار عربستانی باعث شد که نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس توسط ترامپ به کار رود.

حیدری عنوان کرد: همه و حتی دشمنان به فارس بودن خلیج اذعان دارند و از آن به عنوان خلیج فارس نام می‌برند، البته تحریف خلیج فارس از زمان جمال عبدالناصر شروع شد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: پیش از جمال عبدالناصر خلیج عربی استفاده نشده است و این موضوع حتی در کتب‌ تاریخی یافت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: پرداختن به نام خلیج فارس به دلیل تعصب ایرانیان نیست، بلکه اهمیت آن به دلیل تحریف تاریخ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ به دلیل اعتراض به سیاست‌های اوباما رای آورد و اکنون برای استمرار مجبور است که پادشاهان کشورهای عربی را از خود راضی نگه دارد.

حیدری در پایان افزود: با این وجود و رضایت پادشاهان کشورهای از ترامپ، وی به دنبال استفاده از میلیاردها پول از آنها است و بر همین اساس از هر مطلب هتاکانه و خارج از عرف بین‌المللی استفاده می‌کند.

منبع :فارس

902/900

کد خبر: 848053

وب گردی

وب گردی