حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه دانشجویان و اعضای هیأت علمی در حوزه معماری

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسالت و ماهیت مراکز رشد واحد‌های فناور حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه استادان و دانشجویان تا تبدیل به محصول و تجاری‌سازی پس از تولید است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد رودهن، مالک میرهاشمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید اعضای هیأت علمی دانشکده معماری از مرکز رشد واحدهای فناور با معرفی شرکت‌ها به اعضای هیأت علمی، از استادان خواست تا ایده‌های فناورانه را برای حمایت مرکز به منظور تجاری‌سازی ارسال کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: رسالت و ماهیت مراکز رشد واحد‌های فناور، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه استادان و دانشجویان تا مرحله تبدیل به محصول و تجاری‌سازی پس از تولید است.

رضا کاظم‌پور مدیر کل امور پژوهشی واحد رودهن هم مرکز رشد را بستری مناسب برای ارائه و شناسایی محصولات تولیدی شرکت‌های فناور به بازار مصرف عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها در قالب استقرار در مراکز رشد فرصت تعامل و همکاری و هم اندیشی پیدا می‌کنند و از تجربیات و دانش هم بهره می‌برند.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور واحد رودهن نیز ضمن معرفی مرکز رشد رودهن در پاسخ به سوالات اعضای هیات علمی دانشکده معماری، زنجیره خدمات و حمایت‌های مرکز رشد از ایده‌ها فناورانه را از ابتدای استقرار تا تبدیل به محصول و تجاری سازی محصول دانست.

جلال حیدربیگی اضافه کرد: حمایت‌های ارائه شده از سوی مرکز رشد به واحد‌های فناور در زنجیره خدمات شامل حمایت‌های معنوی (استقرار، خدمات مشاوره، اینترنت، خدمات فکس، خدمات آزمایشگاهی)، حمایت‌های مادی و حمایت از تولید نمونه اولیه، حمایت از ثبت پتنت و مالکیت فکری و مشارکت مالی واحد در طرح‌های دانش بنیان و سودآور است.

در ادامه اعضای هیات علمی دانشکده معماری از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و مرکز شتابدهی و کارآفرینی مرکز رشد بازدید به عمل آورند و با ابراز خوشحالی از حضور و روند پیشرفت مرکز رشد واحد‌های فناور در واحد برای تولید و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه استادان و دانشجویان، ابراز امیدواری کردند که بتوانند طرح‌ها وایده‌های فناورانه خود را در مرکز رشد واحد‌های فناور نمونه‌سازی و تجاری کنند.

کد خبر: 848055

وب گردی

وب گردی